Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Νέα από τις νομές 22/6/2026

nea-apo-tis-nomes

Ομαλα εξελίσεται η νεκταροεκκριση δεδομένων των καλών καιρικών συνθηκών.
Κοιτάζοντας τις μετεωρολογικές προβλέψεις για τουλάχιστον 10 ημέρες δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι δραματικά από πλευράς θερμοκρασίας.
Αυτό που δείχνει να αλλάζει είναι η αστάθεια στα βουνά με τοπικές μπόρες ή και καταιγίδες.
Πάμε να δούμε τι νέα έχουμε λοιπόν.

Στα έλατα μέχρι χτες.
Είδα περιοχές να δίνουν 2 κιλά.

nea-apo-tis-nomes

Ειδα και περιοχές να κινούνται πολύ παρακάτω.


Προσέξτε όμως.
Τα μελίσσια της δεύτερης ζυγαριάς θέλουν τρύγο δεύτερη φορά, έχουν γεμίσει οπότε μαζεύουν λιγότερο.
Όμως υπάρχουν αρκετές περιοχές που τα μελίσσια δεν έχουν τρυγηθεί αλλά από την αρχή έβαζαν μισόκιλα.
Με λίγα λόγια δεν είναι όλες οι περιοχές το ίδιο.
Αυτός είναι ο λόγος που φέτος από την αρχή δεν έκανα ενημερώσεις.
Γιατί μια μόνο περιοχή έδινε 3 κιλά την ημέρα ενώ άλλες έδινε γραμμάρια και θα είχα πρόβλημα αξιοπιστίας, σε συνδυασμό με τις βροχές έκανε τα πράγματα δύσκολα.
Επιπλέον το φορτηγάκι μας δεν είναι άλλο για τα βουνά οπότε δεν είχα δικές μου ζυγαριές επάνω.
Ωστόσο στα έλατα ότι έγινε έγινε πλέον λίγο ή πολύ τα μέλια μπήκαν.
Ως τις 30/6 καλά είναι τα μελίσσια να φύγουν από τα έλατα και να πάνε στον κάμπο για γύρη και ανανέωση πληθυσμών.
Ειδικά για γύρη ρυζιού αν μπορείτε και θα με θυμηθείτε.

Πάμε και στις βελανιδιές.

Όπως είπα και προχτές οι βελανιδιές σε διάφορα μέρη της Ελλάδας ξεκίνησαν στο φύλλο και μέχρι στιγμής δίνουν ανόδους στο μισό κιλό.
Όμως...
Σας δίνω την πρόγνωση καιρού για τα Γρεβενά που είναι μια περιοχή που πολλοί μελισσοκόμοι την προτιμούν, όμως βλέπετε έχει καταιγίδες αρκετές ημέρες.
Υπό αυτές τις συνθήκες και αν οι μετεωρολόγοι επιβεβαιωθούν η νομή θα χαλάσει.
Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει για τα περισσότερα βελανιδοδάση.
Ξαναλέω πως οι πολλές βροχές θα κάνουν ζημιά στα σάγκχαρα, το μέλι δεν θα είναι γλυκό και οι μέλισσες δεν θα το παίρνουν.
Εσείς θα κοιτάξετε την περιοχή σας, αν και πόσο θα βρέξει και θα κρίνετε.

Το θυμάρι.

Η νομή έχει ξεπεράσει το 50% και οι πληροφορίες που φτάνουν είναι πως εξελίσσεται καλά.
Πιστεύω ότι οι θυμαράδες φέτος δεν θα μείνουν παραπονεμένοι.

Η λυγαριά 
Η νομή μόλις ξεκινάει.
Οι ταξιανθίες είναι μεγάλες και ορεξάτες.
Εδώ τα πράγματα αλλάζουν.
Αν βρέξει η λυγαριά θα πάει πολύ πολύ καλά.

Το βαμβάκι ακόμα είναι μικρό 

Αυτά προς το παρόν.



Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του άρθρου μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνει αναφορά πως ανήκει στον Melissocosmos με ενεργό link...

Δεν υπάρχουν σχόλια: