Κυριακή 10 Μαρτίου 2024

Οι Βασίλισσες, οι μύθοι, οι πραγματικότητες, και τα περίεργα

oi-vasilisses-mythoi-pragmatikotites

Μελισσοκομικές ιστορίες…
Το άρθρο αυτό γράφτηκε τέλος Απριλίου 2010


Οι μελισσοκόμοι και όλα τα μελισσοκομικά βιβλία μας προτείνουν να φτιάχνουμε βασίλισσες από δυνατά μελίσσια με καλοταϊσμένα βασιλικά κελιά θεωρώντας πως οι βασίλισσες που θα βγουν από αυτά θα είναι οι καλύτερες δυνατές.
Τι γίνετε όμως όταν αντιστρέφετε ο νομός αυτός; Τι βασίλισσες έχουμε; Θα περίμενε κανείς ότι θα έχουμε τις χειρότερες. Κι όμως αγαπητοί συνάδελφοι τα φαινόμενα καμία φορά απατούν.

Πέρυσι στις 18 Απριλίου έκοψα 8 παραφυάδες. Έχω περιγράψει τον τρόπο που κόβω παραφυάδες, από ένα δυνατό 20αρι μελίσσι παίρνω τη βασίλισσα και τότε αυτό φτιάχνει πολλά βασιλικά κελιά σε πολλά πλαίσια, τότε παίρνω πλαίσια με έτοιμα σφραγισμένα κελιά από αυτά που έφτιαξε και φτιάχνω πολλές μικρές παραφυάδες.

Από τις 8 που έφτιαξα οι 7 μου είχαν γεννήσει μετά από 12 μέρες, την παραφυάδα με το νούμερο 24 όμως τη βρήκα ορφανή, προφανώς κάτι έπαθε στο γαμήλιο ταξίδι η μεγαλειοτάτη μας.

Εδώ θέλω να πω πως είμαι ιδιαιτέρως πεισματάρης ανέκαθεν στις δουλείες μου και δεν μπορώ να συμβιβαστώ ποτέ με αποτυχίες, έτσι λοιπόν και τότε αντί να ενώσω το μελισσάκι αυτό του έδωσα γόνο να βγάλει άλλη βασίλισσα αδιαφορώντας για το γεγονός ότι είναι αδύναμο και θα βγάλει κακής ποιότητας βασίλισσα, εγώ ήθελα παραφυάδα και θα την είχα. . .


Μετά σχεδόν 20 μέρες επιθεώρησα και βρήκα ξανά ορφανό το μελίσσι, αγανάκτησα τότε άλλα δεν το έβαλα κάτω, πήγα στο μεγάλο μου μελισσοκομείο έπιασα μια αγονιμοποίητη βασίλισσα από μια κυψέλη που είχα δει πως έχει 2 βασίλισσες αγονιμοποίητες πριν λίγο κι έκανα δυο καλά εκείνη τη μέρα, από τη μια μηδένιζα τον κίνδυνο να μου σμηνουργίσει το μελίσσι που είχε 2 βασίλισσες κι από την άλλη έδινα μάνα στο ορφανό μελίσσι επιτέλους, την έβαλα σε ένα κλουβάκι με τα σχετικά της και του την έδωσα…

Δυστυχώς όμως καμία φορά το σύμπαν οργιάζει και στρέφετε εναντίον σου, μετά από λίγες μέρες έλεγξα και είδα πως ναι μεν το μελίσσι δέχτηκε την βασίλισσα αυτή όμως δεν γονιμοποιήθηκε και γεννούσε μόνο κηφήνες, ξανά θυμώνω εγώ σκοτώνω τη βασίλισσα και του δίνω αυτή τη φορά ένα πλαίσιο με λίγο γόνο και που είχε κι ένα έτοιμο βασιλοκελί σφραγισμένο μάλιστα πεπεισμένος πως αυτή τη φορά το μελίσσι μου θα μεγαλουργήσει…

Είπαμε όμως μερικές φορές το σύμπαν το παρακάνει, πρέπει να ήταν κι ανάδρομος ο Ερμής εκείνο τον καιρό δεν εξηγείτε αλλιώς αφού ανοίγοντας μετά από μέρες το μελίσσι είδα πως δεν κάλυπτε το σημείο με το βασιλοκελί και πως η νέα βασίλισσα δεν βγήκε καθόλου απ το κελί της αφού προφανώς πρέπει να είχε παγώσει. . .

Τα παίρνω στο κρανίο ξανά κι εγώ και κόντρα στην κόντρα ξαναδίνω φρέσκο γόνο να φτιάξει βασίλισσα το μελισσάκι τροφοδοτώντας το και λίγο, ελέγχω μετά από λίγες μέρες και βλέπω πως λόγο αδυναμίας το μελίσσι είχε κάνει μόλις 2 βασιλικά κελιά από τα οποία το ένα μεγάλο και το άλλο μικρό, σκέφτηκα μάλιστα να χαλάσω το μικρό αλλά λέω ας το αφήσω λίγες μέρες να δω πως θα πάει το πράγμα μιας και πολύ γκαντεμιά είχε συσσωρευτεί σε αυτό το μελίσσι.

Μάλλον έκανα καλά γιατί 2 μέρες μετά είδα τις μέλισσες να χαλάνε το μεγάλο κελί και να μένουν μόνο με το ένα το μικρό.

Δεν ήμουν πολύ αισιόδοξος πλέον μιας και μετά από τόσο καιρό και με τόσο μικρό βασιλικό κελί δεν έβλεπα πολλές πιθανότητες επιτυχίας, έτσι με βαριά καρδιά κάνω έλεγχο στις 6 Ιουλίου και προς τεράστια έκπληξη μου βλέπω μια ωραιότατη βασίλισσα και μάλιστα να έχει γεννήσει κι αρκετό γόνο, η χαρά μου δεν περιγραφόταν συνάδελφοι, είδα γέννα στο μελίσσι αυτό 79 ημέρες μετά από την ημέρα που το έκοψα παραφυάδα.

Από τότε το μελισσάκι αυτό και η βασίλισσα του μου έγιναν η μεγάλη μου αδυναμία, το παρακολουθούσα συνέχεια και ακόμα το κάνω, ήμουν περίεργος να δω τι προκοπή θα κάνει και κυρίως τι δυνατότητες θα έχει μια τέτοια βασίλισσα.

Όλο το καλοκαίρι το μελίσσι αναπτύχτηκε πολύ καλά και έγινε 10αρι, η δε βασίλισσα του γεννούσε και γεννάει ομοιόμορφο συμπαγή γόνο και είναι σε μέγεθος από τις μεγαλύτερες βασίλισσες που έχω, αυτό τον καιρό το μελίσσι είναι 8αρι με 6 πλαίσια γόνο και σε λίγες μέρες θα πάρει πάτωμα.
Η απορία μου είναι πως, άραγε είναι μύθος η πραγματικότητα τελικά πως οι καλύτερες βασίλισσες βγαίνουν από τα δυνατά μελίσσια με καλοταϊσμένα κελιά;

Η συγκεκριμένη βασίλισσα βγήκε από ένα μελισσάκι που δεν κάλυπτε ούτε 2 πλαίσια και το βασιλικό της κελί δεν ήταν ούτε καλά ταϊσμένο με βασιλικό πολτό ούτε μεγάλο σε μέγεθος, αντιθέτως η βασίλισσα και μεγάλη έγινε και πολύ καλή αποδεικνύεται.
Όπως καταλαβαίνετε εδώ υπάρχει αρκετό μυστήριο αλλά αυτός είναι κι ο λόγος που το μελίσσι αυτό έγινε το ποιο αγαπημένο μου από όλα…


ΥΓ
Η εν λόγο βασίλισσα αντικαταστάθηκε τον Αύγουστο του 2012 σε ηλικία λίγο μεγαλύτερη των τριών ετών δηλαδή.
Μέχρι την τελευταία στιγμή είχε εξαιρετική γέννα, ενώ και στα έλατα το μελίσσι της είχε πολύ καλή απόδοση.
Όταν είδα τα βασιλοκελιά αντικατάστασης λυπήθηκα πολύ μιας και ήταν μια από τις αγαπημένες μου βασίλισσες.
Έψαξα να την βρω να την καμαρώσω για τελευταία φορά.
Πράγματι την βρήκα ήταν όπως πάντα μικρή, μαυριδερή και γεννούσε χωρίς να ενοχλείται από τους χειρισμούς μου.
Ήταν μια πραγματική ΒΑΣΣΙΛΙΣΣΑ και έκανε μέχρι τέλους στην εντέλεια αυτό που η φύση την προόρισε για να κάνει.
Η αντικατάσταση έγινε ομαλά, φυσικά δεν σκότωσα την παλιά μάνα αλλά το έκανε μόνο του το μελίσσι και την θέση της πήρε η κόρη της, μια πιο ανοιχτόχρωμη και πιο μεγαλόσωμη βασιλισσούλα.
Γεννάει και αυτή πολύ καλά και το μελίσσι έβαλε πολλές προμήθειες στο ρείκι το φθινόπωρο του 2012.
Ελπίζω να συνεχίσει την καλή πορεία που είχε με την μικρή μου βασίλισσα.
Δεν θα ξεχάσω αυτή την Βασίλισσα την περιπέτεια που είχα για να βγάλω σε αυτό το μελίσσι μάνα και το απρόσμενα καλό αποτέλεσμα και πορεία που είχε αυτό με την μικρή μαύρη βασιλισσούλα... 


Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του άρθρου μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνει αναφορά πως ανήκει στον Melissocosmos με ενεργό ling...