Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Μπορώ να βάλω διάφραγμα στα έλατα; Ερώτηση αναγνώστη!!!


Καλησπέρα Βασίλη,το προσεχές Σ/Κ θα ανεβάσω τα μελίσσια Ευρυτανία (10
τριώροφα),ελπίζοντας να ξεκινήσει το έλατο.
Να βάλω διάφραγμα;;;
Ποια τα μειονεκτήματα του (δεν έχω σκοπό να πάω σε άλλη νομή φέτος απλά αργότερα θα
κόψω) και γιατί κάποιοι το βάζουν ανάμεσα 2κ3 κ όχι ανάμεσα 1κ2 που έχω
σκοπό να κάνω;;
Αν μου απαντούσες σύντομα θα σου ήμουν ευγνώμων(είμαι
ήδη).Ευχαριστώ καλό βράδυ,καλή δύναμη

Με εκτίμηση,
Σπύρος


Απάντηση

Όχι Σπύρο.

Στα έλατα παρακαλάμε να κάνουν γόνους τα μελίσσια ώστε να μπορέσουν να κρατηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο.
Το διάφραγμα είναι για τα θυμάρια και όχι για τον έλατο που ούτως ή άλλως η βασίλισσα λόγω έλλειψης γύρης περιορίζει την γέννα της φυσικά.
Χρήση διαφράγματος στα έλατα έχω κάνει και μάλιστα σε όλα μου τα μελίσσια το 2017.
Έγινε όμως αναγκαστικά επειδή τότε έβρεχε κάθε μέρα και φαινόταν ότι το μέλι δεν θα είναι αρκετό.
Αυτή η κίνηση μου έδωσε την δυνατότητα να συλλέξω όλο το μέλι που ήταν στο πάτωμα ή στα πατώματα στα τριώροφα μελίσσια.
Δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει υπό φυσιολογικές συνθήκες όμως.
Ήταν και μια κίνηση που τελικά έριξε την δυναμικότητα των μελισσιών και τα έκανε μη παραγωγικά για την συνέχεια..
Συμφωνώ μαζί σου, πως αν πρέπει να μπει σε τριώροφο μελίσσι πρέπει να μπει ανάμεσα στον εμβρυοθάλαμο και στο πρώτο πάτωμα, για τον απλούστατο λόγο ότι κάνουμε τριώροφο μελίσσι για να πάρουμε περισσότερο μέλι, αν είναι να μπει ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο πάτωμα τότε ουσιαστικά πάμε μόνο για ένα πάτωμα μέλι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί και με διώροφα μελίσσια.
Να μην παρασυρόμαστε από ευσεβής πόθους και γεμάτα πατώματα όμως που αποτελούν υποθέσεις.
Η ουσία είναι ότι το μπλοκάρισμα και ο περιορισμός της γέννας της βασίλισσας γίνεται με φυσικό τρόπο και δεν χρειάζεται η χρήση διαφράγματος στα έλατα.

Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like στην σελίδα του...