Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Με τσίμπησε σερσέγκι... τι ένιωσα

Το σερσέγκι η αλλιώς σκούρκος με την επιστημονική ονομασία Ευρωπαϊκή Vespa crabro είναι το μεγαλύτερο είδος σφήκας της Ελλάδος και από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Είναι σαρκοφάγο έντομο, αρέσκεται να τρώει και να ταΐζει τον γόνο του με άλλα έντομα, κυρίως μικρές κοινές σφήκες, μεγάλα λεπιδόπτερα, πεταλούδες και φυσικά μέλισσες.
Σε γενικές γραμμές δεν είναι επιθετικό πλάσμα, αν κάποιος δεν πλησιάσει την φωλιά του, τον γόνο του ή την τροφή του δεν επιτίθεται.
Θεωρείται αμυντικό είδος που τσιμπάει δηλαδή μόνο αν το ενοχλήσει κάποιος ή αν το πιάσει.
Μέχρι τις 25/10/22 δεν με είχε τσιμπήσει ποτέ.
Δεν φοβάμαι τα έντομα γενικά, είναι δύσκολο φυσικά να είναι κάποιος μελισσοκόμος και να φοβάται τα έντομα, όμως δεν τα προκαλώ κιόλας.
Δεν θα πήγαινα ποτέ γυρεύοντας να με τσιμπήσει ούτε αυτό ούτε κανένα άλλο έντομο.
Αν με τσιμπήσει με τσίμπησε πάντως δεν το επιδιώκω, ούτε καν με τις μέλισσες, δεν το παίζω φακίρης, το τσίμπημα πονάει δεν είναι αστείο.
Από Σερσέγκι μετά από τσίμπημα έχω μεταφέρει στο νοσοκομείο τον αδελφό μου με αλλεργικό σοκ, και του βάλανε ορούς και κορτιζόνη.
Εγώ έχω κάνει τεστ αλλεργίας γνώριζα ότι δεν είμαι αλλεργικός μα ως εκεί δεν παίζω με δαύτα.

Στις 25/10/22 ήμασταν με την Φρόσω στην αποθήκη στο κτήμα και βάφαμε κάτι μελισσοκομικές ζυγαριές.
Είχε ήλιο και ζέστη και φορούσα κοντό μπλουζάκι.
Σε μια στιγμή ένιωσα πόνο και κάψιμο δεξιά στη μέση κάτω από τα πλευρά σαν να με τσίμπησε μέλισσα.
Με το δεξί χέρι σήκωσα τη μπλούζα και είδα ένα σερσέγκι κολλημένο στο δέρμα μου, ενώ ενστικτωδώς το άρπαξα με το αριστερό μου χέρι το ζούληξα και το σκότωσα.
Αποτέλεσμα, με τσίμπησε και στη μέση, και στο δάχτυλο του αριστερού χεριού όπως το έπιασα.
Δεν κατάλαβα καθόλου πως μπήκε μέσα στην μπλούζα μου, δεν το άκουσα, δεν ένιωσα να με γαργαλάει κάτι ώστε να κοιτάξω, ένιωσα κατευθείαν πόνο, δεν ξέρω από που ήρθε ούτε υπάρχει φωλιά εκεί.
Δεν πανικοβλήθηκα καθώς ήξερα ότι δεν είμαι αλλεργικός δεν σταμάτησα την δουλειά απλά πονούσα πάρα πολύ και είπα στη Φρόσω συνέχισε εσύ το βάψιμο να κάτσω λίγο εγώ στην καρέκλα να ηρεμήσει λίγο ο πόνος και συνεχίζουμε.
Ο πόνος ήταν σαν να κάηκες με σίδερο έντονος και συνεχόμενος.
Το τσίμπημα έγινε περίπου 12:30 το μεσημέρι και μείναμε στο κτήμα περίπου ως τις 16:00 το απόγευμα.
Ο πόνος δεν λιγόστεψε όλες αυτές τις ώρες.
Στο σημείο που με τσίμπησε στη μέση έκανε ένα στίγμα κίτρινο όσο είναι ένας κόκκος ρυζιού περίπου που μέσα είχε πύον.
Γύρω από το τσίμπημα κυκλικά όσο μια σπιθαμή το δέρμα έγινε έντονο κόκκινο χρώμα και έκαιγε χωρίς ωστόσο να πρηστεί.
Στο δεύτερο τσίμπημα στο δάχτυλο του αριστερού χεριού ήταν καλύτερα τα πράγματα, μόνο πόνος και κάψιμο με μικρο σημαδάκι στο σημείο του τσιμπήματος.
Όταν τελειώσαμε το απόγευμα και πήγαμε σπίτι όμως άρχισε να πρήζεται το δεξί μου χέρι.
Όχι το αριστερό που με τσίμπησε στο δάχτυλο, αλλά το δεξί χέρι από τον καρπό έως τα δάχτυλα πρηζόταν και μούδιαζε.
Τότε ζήτησα από τον αδελφό μου όπου ξέρω ότι έχει επειδή είναι Αλλεργικός δυο χάπια Aerius 5mg.
Έχω συμβουλευτεί αλλεργιολόγο και μου έχει πει ότι σε έντονα τσιμπήματα δυο χάπια Aerius και ανακουφίζουν αλλά και στον αλλεργικό δίνουν χρόνο να πάει στο νοσοκομείο.
Εμένα είχαν περάσει 5 ώρες από την στιγμή που δέχτηκα το τσίμπημα αλλά αντί να πάω καλύτερα χειροτέρευα, οπότε πήρα αυτά τα δυο χάπια.
Αφού τα πήρα, μετά από περίπου μισή ώρα, ένιωσα το σημείο του τσιμπήματος στην μέση σαν να καλυτερεύει και να υποχωρεί λίγο το κοκκίνισμα.
Πιστεύω, αν και δέχτηκα δυο τσιμπήματα ένα στη μέση και ένα στο αριστερό δάχτυλο ότι η κύρια ποσότητα δηλητηρίου έπεσε στο πρώτο τσίμπημα στη μέση, γιατί στο δάχτυλο τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα.
Μέχρι το βράδυ ο πόνος ήταν πολύ δυνατός αλλά από την στιγμή που πήρα τα χάπια η κατάσταση σταθεροποιήθηκε.
Το κοκκίνισμα στην μέση άρχισε να μειώνεται, ο πόνος ήταν σταθερός αλλά το πρήξιμο στο δεξί χέρι παρόλο που εκεί δεν τσιμπήθηκα παρέμενε.
Νομίζω ότι με την κυκλοφορία του αίματος το δηλητήριο έφτασε στο δεξί άκρο και πρήστηκε το χέρι μου δεν μπορώ να το εξηγήσω διαφορετικά.
Αν τα συμπτώματα δεν υποχωρούσαν με τα χάπια έπρεπε να πάω στο νοσοκομείο.
Το άλλο πρωί που μίλησα με τον φαρμακοποιό μου είπε ότι μπορούσα μετά από λίγο να πάρω και άλλο χάπι.
Εγώ πήρα μόνο αυτά τα δυο χάπια.
Το χέρι μου παρέμεινε πρησμένο για 3 ημέρες.
Ο πόνος υποχώρησε μετά δυο ημέρες ενώ το μούδιασμα έκανε 3 ημέρες να περάσει.

Μετά από αυτή μου την περιπέτεια αυτό που έχω να πω είναι το εξής...
Ο πόνος είναι μεγάλος, πολύ μεγαλύτερος από μέλισσα ή κοινή σφήκα.
Σε εμένα τουλάχιστον είχε διάρκεια.
Αν και αποδεδειγμένα από τεστ Αλλεργίας που έχω κάνει και έδειξε ότι δεν είμαι αλλεργικός σε αυτά τα τσιμπήματα, φάνηκε να έχω επιπλοκές και δεν ξέρω πως θα εξελισσόταν αν δεν έπαιρνα τα χάπια.
Πιστεύω ότι σε όλα τα σπίτια ένα κουτάκι αντισταμινικά χάπια πρέπει να υπάρχει.
Ο γιατρός σας θα σας πει ποιο χάπι είναι καλύτερο για εσάς να έχετε, είναι οικονομικά γύρω στα 5 ευρώ και κρατάνε γύρω στα 3 χρόνια σε σκιερό μέρος.
Όπως είπα δεν πήγα γυρεύοντας, δεν πλησίασα σε φωλιά δεν κατάλαβα από που ήρθε.
Αυτό μπήκε μέσα στην μπλούζα, ένιωσε ότι παγιδεύτηκε και με τσίμπησε.
Οπωσδήποτε κάθε οργανισμός αντιδράει διαφορετικά δεν σημαίνει ότι επειδή εγώ είχα αυτή την πορεία ότι όλοι έτσι θα πάνε αν τους τσιμπήσει.
Πάντως πιστεύω ότι αν τσιμπήσει παιδί καθώς μιλάμε για ποιο ευαίσθητο και μικρο οργανισμό ότι θα είναι πάρα πολύ επώδυνο.

Οπότε πάρτε τα μέτρα σας, να έχετε μερικά χάπια πρόχειρα κάπου, σώζουν ζωές.


Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του άρθρου μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνει αναφορά πως ανήκει στον Melissocosmos με ενεργό ling...