Τετάρτη 1 Ιουνίου 2016

Νέα απο τα έλατα 1-6-2016


Στάχτη και μπούλμπερη!!!

Σήμερα πήγαμε ξανά στα μελίσσια στα έλατα.
Η εικόνα τους αποκαρδιωτική.
Έκοψαν τις γέννες μαχαίρι, σταμάτησαν το χτίσιμο κλείνουν έξω τους κηφήνες, γενικά μια πολύ άσχημη κατάσταση.
Κάτι λίγο μελακι που φέρνουν οι μέλισσες είναι από αγριοτρίφυλλα.
Ο κόμπος στα έλατα όταν τον σπάσεις βγάζει κόκκινο ζουμί, που σημαίνει ότι τελείωσε.
Ο κοριός λιγοστεύει αντι να αυξήσει.
Η φούντα δεν είναι ικανή να κάνει κάτι καλό φέτος.
Τι κι αν οι ερευνητές μόλις πριν λίγες ημέρες μας έλεγαν ότι φέτος είναι η χρονιά του ελάτου, και πως υπάρχει πολύ μικρόβιο κτλ.
Τζίφος ο έλατος δεν δείχνει τίποτα το θετικό.
Η γνώμη μου είναι ότι ο ζεστός χειμώνας, και η μη πτώση χιονιού φέτος στα ορεινά επέτρεψαν στο μικρόβιο από πολύ νωρίς να εμφανιστεί σιγά σιγά, και να ξεφουσκώσει τώρα που ήρθε η εποχή του.
Το μυστήριο είναι πως η ίδια τάση επικρατεί παντού όπου υπάρχουν έλατα.
Φήμες υπάρχουν, αλλά μόνο φήμες, κανείς μέχρι τώρα δεν μου έχει αναφέρει ότι στην περιοχή που έχω τα μελίσσια μου δουλεύει.

Όλοι λένε, άκουσα ότι δουλεύει εκεί, άλλος μιλάει για αλλού και γενικά ένα αλαλούμ επικρατεί.
Εγώ πιστεύω ότι για φέτος τελείωσε ο έλατος.
Οι παλαιοί, ηλικιωμένοι μελισσοκόμοι λένε ότι θα ξεκινήσει μετά τις 10 Ιουνίου.
Αυτό δεν συμβαδίζει όμως με την πρώιμη άνοιξη που είχαμε.

Σήμερα ταισαμε 500ml τα μελίσσια στα έλατα.
Η ζυγαριά έδωσε -340, οπότε μεθαύριο θέλουν ξανά τάισμα για να κρατηθούν.


Η ζυγαριά του φίλου μου του Θύμιου ωστόσο βάλθηκε να μας τρελάνει όλους σήμερα.

Όχι 1, όχι 2, όχι 3, όχι 4 μα 5 κιλά και 300 γραμμάρια άνοδο σε μια ημέρα, κατέγραψε η μια από τις τρεις ζυγαριές του Θύμιου στην ορεινή Ναυπακτία σήμερα, και ψαχνόμαστε να δούμε τι μπορεί να έγινε.
Όλα ξεκίνησαν προχτές που ο Θύμιος μετέφερε μελίσσια.
Σε μια στιγμή πέρασε από ένα μέρος που τα έλατα βούιζαν από μέλισσες και έτσι αποφάσισε, να ξεφορτώσει επί τόπου, κι όχι να παει στο αρχικό μέρος που σχεδίαζε.
Με ενημέρωσε για το μέρος, κι εγώ ρώτησα έναν παλιό μελισσοκόμο που βάζει χρόνια στην περιοχή μελίσσια.
Η περιοχή φέτος δεν δουλεύει μου είπε και δεν σήκωνε κουβέντα.
Σήμερα όμως τρίτη ημέρα μετά την μεταφορά τους η ζυγαριά έδωσε 5.300 άνοδο.
Ο Θύμιος αντι να χαρεί αγχώνεται μήπως του έκαναν καμία δολιοφθορά ή του έβαλαν πέτρα πάνω στην κυψέλη.
Το γεγονός όμως ότι την είχε καμουφλαρισμένη, και η εμπειρία η δική μου που λέει ότι μελίσσια σε ζυγαριές δεν αγγίζει κανένας, επειδή δεν ξέρει με τι σύστημα την έχεις προφυλαγμένη με κάνει να αμφιβάλω για την περίπτωση της πέτρας.

Ίσως έπεσε κάνα κλωνάρι από κάνα έλατο, ίσως, ίσως, πολλά ίσως βάζουμε με το μυαλό μας, μα βρίσκουμε δύσκολο να μιλάμε για 5 κιλά άνοδο απο μέλι.
Να πω εδώ ότι ο έλατος έχει καταγράψει σε ζυγαριά που εγώ έχω δει έως 5.900 κιλά πραγματική άνοδο, αλλά σε καλή χρονιά, κι όχι σαν την φετινή.

Τώρα περιμένουμε με αγωνία όλοι το αυριανό μήνυμα για να μπουν τα πράγματα στην θέση τους.

Σε ότι αφορά τις ζυγαριές.

Δομνιστα δεύτερη ζυγαριά +150
Φιδάκια +480
Άνω χώρα -180
Προυσσος -400
Ασπρόπυργος, Αραποκεφαλα, Καταβόθρα, Λαμπιρι, Σπαρτιά, πτώση, κάρβουνο παντού.
Ορεινή Ναυπακτία άνοδος 5.300 άγνωστο γιατί.
Άρτα πτώση 270
Παναχαϊκό +50
Ορεινή Καρδίτσα, πρώτη ζυγαριά -310, δεύτερη ζυγαριά -360
Ζυγαριά MELISSOCOSMOU - 340

Κάμπος Λιτόχωρο παλιούρι πρώτη ζυγαριά -30, δεύτερη ζυγαριά, -130, τρίτη ζυγαριά, -220 τέλος το παλιούρι εκεί.
Λευκάδα, -272
Ορεινός Βάλτος +140
Αύξηση και η Αρια, μα για αυτό το θέμα από σήμερα θα έχουμε νέα ενότητα.

Αυτά για σήμερα