Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου

kravgi-ieris-agwnias-apo-anthrwpo-me-eidikes-anagkes-gia-ton-estavrwmeno
Γράφει ο Βασίλης Ξεσφίγγης

Αυτό που συμβαίνει στην Εκκλησία της Ελλάδος τα τελευταία δυο χρόνια δεν πιστεύω ότι υπήρχε Χριστιανός σε ολόκληρο τον κόσμο που θα το φανταζόταν ποτέ.
Ζούμε εποχές εικονομαχίας χωρίς υπερβολή όπως θα διαπιστώσετε ποιο κάτω.
Δυστυχώς παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας προς την Ι. Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας υπάρχουν ενορίες που δεν έχουν ακόμα επαναφέρει τον Εσταυρωμένο Κύριο υμών Ιησού Χριστό στην κανονική του θέση πίσω από το ιερό θυσιαστήριο.
Αφορμή για την σημερινή δημοσίευση αποτελεί η κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες όπου μπήκε στο Ιερό βήμα του Ιερού Ναού Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου να ασπαστεί τον εσταυρωμένο και δεν τον βρήκε στην θέση του.
Παρότι προ εξαμήνου για τη ενορία αυτή ξανά ενοχλήσαμε για το ίδιο θέμα η φωνή μας δεν εισακούστηκε ούτε από τον προϊστάμενο της ενορίας, αν και ο ίδιος είχε παππού έναν πολύ ενάρετο και ευλαβή ιερέα τον μακαριστό π. Πέτρο Νικόλσκυ και θα περίμενε κανείς να έχει μεγαλύτερη ευαισθησία για τα θέματα αυτά που σκανδαλίζουν, στενοχωρούν και προβληματίζουν τους πιστούς.
Κατά δεύτερον ο νυν Μητροπολίτης μας κ.κ Δαμασκηνός θα λέγαμε ότι κάνει ότι μπορεί για να μας απογοητεύει ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Και το λέω αυτό επειδή μοιάζει αδύναμος να ακούσει την φωνή από το ποίμνιο του.

Καλό είναι να μην γινόμαστε αυστηροί, αλλά επειδή όπως λέει και ο λαός καμιά φορά και ο Άγιος φοβέρα θέλει, θα λέγαμε πως δεν είναι ανάγκη να φτάσουμε σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ή σε συλλογές υπογραφών άλλα Περιστέρι...
Ίσως να θεωρούσαμε ότι ο Δεσπότης μας κ.κ Δαμασκηνός δεν γνωρίζει την απουσία του Εσταυρωμένου από τον Ιερό Ναό της Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου, αν οι αναγνώστες μας δεν μας έστελναν φωτογραφία που τον παρουσιάζει να λειτουργεί στον συγκεκριμένο Ναό και δεν γίνεται να μην είδε ότι ο Χριστός απουσιάζει.
Επίσης μας έστειλαν φωτογραφία του ιδίου Ναού σε λειτουργία του μακαριστού ποιμενάρχη μας κ.κ. Κοσμά όπου ο Εσταυρωμένος ήταν κανονικά στην θέση του.

Επιπλέον μας ενημέρωσαν ότι επίσης ο Εσταυρωμένος απουσιάζει και από τον ιερό Ναό Αγίου Γερασίμου Κεφαλοβρύσου Αιτωλικού.

estavromenos-ston-agio-gerasimo
Όπως φαίνεται και στην φωτογραφία πίσω από την Αγία Τράπεζα στον Άγιο Γεράσιμο Κεφαλοβρύσου πλέον τοποθετήθηκε η εικόνα της Παναγίας της Παραμυθίας, ενώ τον Εσταυρωμένο τον κάρφωσαν στην κόγχη του ιερού.

Αυτό δεν στέκει Θεολογικώς με τίποτα όμως.
Γιατί η Παναγία μας δεν σταυρώθηκε οπότε δεν μπορεί να βρίσκεται πίσω από το θυσιαστήριο.
Έχεις Άγιο Πνευματικό πάτερ μου, δεν πήρες τίποτα από αυτόν τόσα χρόνια;

Και δεν είναι μόνο αυτό.
synthrono-sto-iero
Με την έλευση του νέου μας Μητροπολίτου προ διετίας κ.κ Δαμασκηνού αρχίσαμε να παρατηρούμε πίσω από τις Αγίες Τράπεζες των Ιερών Ναών να ξεφυτρώνουν θρόνοι και πολυθρόνες στις κόγχες των Ιερών σε κυκλικό σχήμα.
Από τότε παρατηρήσαμε ένας ένας να φεύγουν οι Εσταυρωμένοι από την θέση τους.

Ψάχνοντας για πληροφορίες διαβάζουμε στο wikipedia τα εξής τραγικά.

Στην Εκκλησία της Αγίας Ειρήνης (Κωνσταντινούπολη)
(...) Ο ναός διαθέτει ένα μοναδικό απόθεμα εικονομαχικής τέχνης.
(...) Σταυρός δεσπόζει στην κεντρική κόγχη, εκεί όπου σύμφωνα με την βυζαντινή αρχιτεκτονική παράδοση εικονίζεται η Πλατυτέρα, ενδεικτικό της εποχής της Εικονομαχίας.
Η Αγία Ειρήνη διαθέτει επίσης σύνθρονο. Τα σύνθρονα είναι σειρές από χτισμένα καθίσματα, διατεταγμένα σε ημικύκλιο στην κόγχη. Εκεί καθόταν ο κλήρος κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.

Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες λοιπόν βλέπουμε ότι...
Σήμερα όπως και στην εποχή της εικονομαχίας πηγαίνουν τον σταυρό στην κόγχη.
Σήμερα όπως και στην περίοδο της εικονομαχίας επαναφέρουν τον θρόνο, το σύνθρονο στην κόγχη του ιερού σε κυκλικό σχήμα μάλιστα.
Τότε μάχονταν και κυνηγούσαν τις εικόνες ενώ σήμερα τα έχουν βάλει με τον Χριστό.

Με όλα αυτά αγαπητοί μου πατέρες και ιερείς που βλέπουμε και διαβάζουμε σας ερωτάμε.
Έχουμε περάσει σε νέα εποχή εικονομαχίας;
Είστε Χριστομάχοι και διώκετε τον Χριστό;
Γνωρίζετε τι κάνετε τοποθετώντας θρόνους στην κόγχη του Ιερού;

Αναρωτιόμαστε και προς τον σεβασμιώτατο κ.κ Δαμασκηνό.
Τι έχουμε κάνει Δέσποτα και μας φέρεσαι με αυτό τον τρόπο εδώ και δυο χρόνια;
Γιατί μας ταπεινώνεις;
Γιατί μας στενοχωρείς;
Γιατί μας σκανδαλίζεις;
Είχαμε Μητροπολίτες Αγίους ανθρώπους ως τώρα στην μητρόπολη μας και δεν εναντιωθήκαμε ποτέ σε αυτούς.
Δεν θα θίξουμε το θέμα των μοναχών που έφυγαν, δεν θα θίξουμε το θέμα της πώλησης της Εκκλησιαστικής περιουσίας, δεν θα θίξουμε το θέμα του ανακατέματος αγοριών και κοριτσιών στις κατασκηνώσεις της εκκλησίας, δεν θα θίξουμε τα πολιτιστικά δρώμενα που ετοιμάζετε αν και δεν είναι δουλειά της Εκκλησίας... 
Αλλά το θέμα του Χριστού θα το θίξουμε.

Θα μπουν στην θέση τους οι εσταυρωμένοι, αυτό είναι μη διαπραγματεύσιμο.
Ξέρουμε να μαχόμαστε και να διεκδικούμε, αλλά το ότι ακόμα δεν βγήκαμε στους δρόμους μην το δείτε ως αδυναμία αλλά να το δείτε ως ιώβειο υπομονή που όμως έχει αρχίσει και εξαντλείται.

Και προς το Χριστεπώνυμο λαό της Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας έχουμε να πούμε το εξής.
Αν η Ορθοδοξία μας λάμπει σας ήλιος ως σήμερα, αυτό το οφείλει σε ελάχιστους άνδρες και στον πιστό λαό της.
Γιατί κάποτε υπήρξε μόνο ΕΝΑΣ που τον έλεγαν Μάρκο Ευγενικό που κράτησε την Ορθοδοξία όρθια και σήμερα οι παπάδες είναι ιερείς του Χριστού και δεν είναι Καπουτσίνοι του Πάπα!!!
Και υπήρξε και ένας λαός της Κωνσταντινουπόλεως που προτίμησε την σωματική σκλαβιά στους Τούρκους παρά την πνευματική σκλαβιά των αιρέσεων.
Αν το θέλουμε λοιπόν, θα μας ακούσουν, και αν χρειαστεί θα αναδείξουμε και άλλον έναν Μάρκο Ευγενικό.
Το γένος μας δεν έπαψε ποτέ να μάχεται ούτε κουράστηκε να βγάζει φωτισμένους Ιερωμένους.

Να είστε έτοιμοι στις επάλξεις όλοι, για να ξαναβρούμε ότι έχουμε χάσει, για να υπερασπιστούμε ο,τι κινδυνεύει.


Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του άρθρου μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνει αναφορά πως ανήκει στον Melissocosmos με ενεργό ling...