Σάββατο 9 Μαρτίου 2019

Βασιλοτροφία βήμα πρώτο!!!

Άρθρο του 2013


Φίλες και φίλοι μαζί έχουμε μιλήσει, έχουμε ζήσει, αλλά και προβληματιστεί πολλές φορές μέσα από τα άρθρα του MELISSOCOSMOU για διάφορους μελισσοκομικούς χειρισμούς και τεχνικές. 
Αυτές τις λίγες γνώσεις που έχω μ αρέσει να τις μοιράζομαι μαζί σας. 
Θέλω ο νέος μελισσοκόμος να μπορεί να βρει κάποιες χρήσιμες πληροφορίες εδώ. 

Όταν ήμουν στα πρώτα μου μελισσοκομικά βήματα έψαχνα κι εγώ την μελισσοκομική γνώση, και πολλές φορές ένιωσα ότι κάποιοι μου κρύβουν ορισμένα μυστικά. 
Έτσι αποφάσισα πως ότι μαθαίνω, θα το γράφω εδώ για να το βλέπουν όλοι. 
Έχω ξαναπεί ότι δεν διεκδικώ το αλάθητο στους χειρισμούς μου.
Έχω διαπιστώσει ότι ο κάθε μελισσοκόμος έχει την δική του μέθοδο αυτή που του ταιριάζει καλύτερα, και δεν την αλλάζει εύκολα. 
Εγώ λοιπόν δεν θέλω να αλλάξει κανείς τις μεθόδους του, απλά εγώ περιγράφω τους δικούς μου τρόπους.
Επί αρκετά χρόνια έριξα το βάρος μου στην παραγωγή μελιού.
Η Μελισσοκομία όμως δεν είναι μόνο μέλι, έχει και άλλες υποκατηγορίες παραγωγής.
Λένε μάλιστα ότι η παραγωγή μελιού είναι η πιο δύσκολη υπόθεση.

Αποφάσισα να ασχοληθώ και με την παραγωγή βασιλικού πολτού λοιπόν, μιας και οι πελάτες μου τον ζητάνε επίμονα.
Την διαδικασία την έχουμε παρακολουθήσει πολλές φορές μέσα από διάφορα video εδώ στο Blog των μελισσοκόμων.
Για να ξεκινήσω την παραγωγή βασιλικού πολτού, το έψαξα αρκετά.
Πλέον είναι πιο εύκολο για μένα να μάθω ορισμένα χρήσιμα μυστικά της τεχνικής αυτής, αφού έχω αποκτήσει πολλούς φίλους καταξιωμένους στον χώρο αυτό.
Για την καλύτερη παραγωγή, αλλά και την τελεία ποιότητα επέλεξα τον τρόπο με τα πλαστικά βασιλοκελιά και τον εμβολιασμό με το χέρι.

Κάθε βήμα που θα κάνω θα το μοιράζομαι μαζί σας, όπως πάντα.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε αρχικά είναι να αγοράσουμε τα πρώτα μας υλικά.
Τα πλαστικά βασιλοκελιά κοστίζουν περίπου 5 έως 7 λεπτά το κάθε ένα.
Οι βέργες και οι βάσεις για κάθε πλαίσιο κοστίζουν 3 ευρώ, (2 βέργες 2 βάσεις) για κάθε πλαίσιο δηλαδή.

Χρειαζόμαστε κι ένα βελονάκι εμβολιασμού τα οποία κοστίζουν από 6 ευρώ τα κινέζικα, τα οποία όμως έχουν έξυπνο χειρισμό, έως 35 ευρώ τα γερμανικά που ζυγίζουν όμως πολύ καλά στο χέρι και βοηθάνε στην απόλυτη σταθερότητα ώστε να μην σκοτώνουμε το σκουλήκι.


Εγώ πήρα ένα βελονάκι Ελληνικό που φέρει και μεγεθυντικό φακό όμως θεωρώντας ότι μπορεί να με βοηθήσει και στοιχίζει 9 ευρώ.
Εννοείτε ότι οι τιμές αυτές μπορεί να αυξομειώνουν από κατάστημα σε κατάστημα, αλλά δεν θα είναι και πολύ μεγάλη η διαφορά πιστεύω.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε αρχικά είναι να σφηνώσουμε τα πλαστικά βασιλοκελιά στις βέργες.

Η κάθε βέργα παίρνει 30 βασιλοκελιά.
Στην συνέχεια βιδώνουμε τις βάσεις σε πλαίσια, και μετά περνάμε τις βέργες στα πλαίσια ακριβώς όπως τα βλέπετε στις φωτογραφίες.

Αφού τα ετοιμάσουμε πρέπει αυτά τα πλαίσια να τοποθετηθούν στις κυψέλες για μερικές ημέρες ώστε να πάρουν την μυρωδιά του μελισσιού, για να έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποδοχή αργότερα...
Η δική μου η άποψη εδώ είναι ότι αν κέρωνα αυτά τα βασιλικά κελιά πριν τα βάλω στις κυψέλες θα τα έπιαναν πολύ καλύτερα οι μέλισσες.
Ωστόσο αυτό είναι μια άποψη ενός μη έμπειρου προς το αντικείμενο.
Η γνώμη των έμπειρων είναι ότι και έτσι θα τα πιάσουν πολύ καλά.


Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι τα μελίσσια πρέπει να είναι πολύ δυνατά και ότι πριν ξεκινήσουμε την διαδικασία αυτή, θα πρέπει να διεγείρουμε πολύ τα μελίσσια που θα κάνουμε βασιλοτροφία, ώστε να είναι σε θέση να παράγουν μεγάλες ποσότητες βασιλικού πολτού.

Η διέγερση των μελισσιών για βασιλοτροφία πρέπει να γίνετε είτε με άφθονες ποιοτικές μελισσοτροφές, ζυμάρια βανίλιες κτλ, είτε με ενισχυμένο σιρόπι ανά τακτά χρονικά διαστήματα όμως, πχ 2 μέρη ζάχαρη προς 1 μέρος νερό, κάθε 3 ημέρες από 500ml το μελίσσι, τουλάχιστον 10 μέρες πριν την έναρξη της διαδικασίας αλλά και καθ όλη την διάρκεια της παραγωγής. 

Την συνέχεια της διαδικασίας το δεύτερο βήμα, που θα είναι το ορφάνεμα του μελισσιού, ο εμβολιασμός, η συγκομιδή και η διατήρηση του βασιλικού πολτού, καθώς και εξηγήσεις για πιο λόγο επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος τρόπος παραγωγής, θα την δούμε σε άλλη ανάρτηση αναλυτικά.


MELISSOCOSMOS ελάτε να γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο των μελισσών


Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like στην σελίδα του...