Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Νέα απο τα έλατα 15-5-16: Ενθαρρυντικά τα σημάδια σήμερα!!!


Σήμερα πήγα ξανά στα έλατα.
Στην Ευρυτανία σε περιοχή που πέρυσι δούλεψε καλά.
Η εικόνα λοιπόν που είδα εκεί ήταν εντελώς διαφορετική από αυτή που βρήκα χτες προς την περιοχή του Προσού.
Δεν μπορώ να γράψω ακριβώς που πήγα, καθώς με πήγε φίλος και μου το έθεσε ως όρο.
Βρήκα λοιπόν κόμπο, πολύ κόμπο.
Έσταζε σε κάποιο ποσοστό, ενώ ο πολύς ήταν ακόμα σε μικρότερο στάδιο μα σε πολύ καλή κατάσταση.
Βρήκα και μέλισσες στα έλατα μα σήμερα και κρύο είχε, και πολύ αέρα και δεν μπορούσαν να δουλέψουν.
Σε 2-3 μικρά ελατακια βρήκα και κοριό, έντομα δηλαδή, που σε μήκος είχαν καλύψει στην κορυφή των ελάτων μια έκταση 10-15 εκατοστών.
Αυτό που έχω να σας πω λοιπόν είναι το εξής:

Ισχύει η γνώμη μου ότι περιοχές που πέρυσι δούλεψαν και το μικρόβιο μπόρεσε και ολοκλήρωσε την αναπαραγωγή του είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση σε σχέση με τις περιοχές που λόγω βροχών πέρυσι δεν δούλεψαν και πιθανόν να μην έχουν πολύ μικρόβιο.
Δεν είμαι σίγουρος ότι οι περιοχές αυτές δεν θα δουλέψουν, ίσως ξεκινήσουν λίγο αργότερα, μα σίγουρα το ιδανικό είναι να παει κάποιος σε μια περιοχή που τα δείγματα είναι πιο ασφαλή και δεν θα έχει μεγάλο ρίσκο.
Και για εμένα είναι δύσκολο να αφήσω την περιοχή που ήμουν επί 10 χρόνια, που αγάπησα και έζησα ωραίες στιγμές, μα επειδή πάντα πιστεύω ότι τα καλύτερα δεν τα έχω ζήσει ακόμα θα κάνω πέτρα την καρδιά μου και θα φύγω.

Σκοπεύω Τετάρτη νύχτα να φορτώσω λοιπόν, αφού σιγουρέψω το ακριβές σημείο που θα τοποθετηθούν τα μελίσσια για να μην έχω προβλήματα.
Όπως σας είπα και χτες δεν θα ανέβαζα μελίσσια στο βουνό αν δεν έβλεπα δείγματα ότι ο έλατος ξεκίνησε.

Να γράψω και νέα από ζυγαριές.
Ορεινή Ναυπακτία έλατα σήμερα +60
Άρτα έλατα +20
Ευρυτανία έλατα χθες +400, ενώ σήμερα +190
Ελικώνας σήμερα +220
Θερμοκρασίες στα βουνά στις 20:30 από 12 έως 13C στις περιοχές που προανέφερα με υγρασία από 54 έως 63%.
Θετικά νέα μαθαίνω και για Πελοπόννησο, Μαίναλο, Ταΰγετο, μα δεν έχω ζυγαριές εκεί και δεν έχω δεδομένα.

Κάμπος ζυγαριές MELISSOCOSMOU
Παλιούρι σήμερα με πολύ αέρα -300.
Ακτινίδια σήμερα με πολύ αέρα -550.
Λευκάδα σήμερα +25.

Σήμερα τοποθετήθηκε ζυγαριά στην περιοχή του Προσού, οπότε από αύριο θα έχουμε δεδομένα.
Σε μερικές ημέρες θα τοποθετηθούν και οι δικές μου, οπότε θα έχουμε να λέμε.

Η συμβουλή μου είναι, να πάτε στα βουνά, να δείτε με τα μάτια σας την κατάσταση των ελάτων.
Μην πάτε στην τύχη και αφήσετε κάπου τα μελίσσια σας γιατί το ρίσκο είναι μεγάλο, πλέον είμαστε στην δίνη οικονομικής κρίσης, μα και στην δίνη αντίξοων καιρικών συνθηκών και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.
Επιλέξτε μέρη που έχει αρκετό κόμπο, καθώς αυτός είναι η σίγουρη και βασική νομή του ελάτου.
Η φούντα και κυρίως ο κοριός είναι έξτρα νομές που πρέπει να είσαι κωλόφαρδος για να σου κάτσουν, και είναι και πολύ ευάλωτος στις καιρικές συνθήκες.

Αυτά είχα να σας πω προς το παρόν, θα τα πούμε ξανά σύντομα με νέα από τα βουνά.


MELISSOCOSMOS