Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Η ιστορία ενός MELISSOCOSMOU



Σήμερα θα σας μιλήσω για τον MELISSOCOSMO.
Δεν ξέρω αν θα σας ενδιαφέρει να μάθετε πως δημιουργήθηκε, και γιατί δημιουργήθηκε.
Όμως εγώ θέλω να ξέρετε πως δημιουργήθηκε αυτό το Blog.
Ας διαβάσουν λοιπόν όσοι ενδιαφέρονται.
Στις αρχές του 2007 άρχισα να ασχολούμαι με το internet, μέχρι τότε δεν είχα ιδέα από υπολογιστές.
Ένα βράδυ στο Μεσολόγγι με κάτι φίλους κάναμε βόλτα στον πεζόδρομο, και κάπου εκεί ένας έριξε την ιδέα να μπούμε λίγο σε ένα internetcafe.
Εγώ δεν την βρήκα καλή ιδέα, αφού δεν ήξερα τίποτα από αυτά.
Όμως ακολούθησα έστω και απρόθυμα.
Δεν μου άρεσε καθόλου που εγώ δεν ήξερα να χειρίζομαι υπολογιστή, όλη η παρέα μου ήξερε.
Κάπως έτσι άρχισα σιγά σιγά να χαζεύω με τους υπολογιστές.
Σιγά σιγά έμαθα τα βασικά, κι άρχισα να μπαίνω στο internet.
Ένας φίλος μου ο Γιώργος, μια μέρα μου είπε, Βασίλη πρέπει να ανοίξεις προφίλ στο Facebook, εκεί είμαστε όλοι οι φίλοι σου, και πολύς γνωστός μας κόσμος.
Το έκανα, μα αυτό που μου προκάλεσε περισσότερο το ενδιαφέρον στο Facebook ήταν οι μελισσοκομικές ομάδες που υπήρχαν εκεί.
Έγινα φίλος όλων των μελισσοκομικών ομάδων που υπήρχαν εκεί, των Ελληνικών ομάδων, και αρκετών Ξένων.
Διάβαζα και έγραφα συνεχώς, ρωτούσα, και περίμενα την απάντηση που θα μου έδιναν οι συνάδελφοι.
Παράλληλα άρχισα να διαβάζω και τα μελισσοκομικά Blog.
Ξεχώρισα το αγαπημένο μου το Bees.gr, μου άρεσε πάρα πολύ η kokkini-melissa, το evinosbee, και ο ixnilatis.
Αυτά τα Blog και οι ομάδες στο Facebook ήταν πλέον καθημερινή συνήθεια για εμένα να τα διαβάζω.
Όμως τα Blog αυτά απ ότι παρατηρούσα γράφαν χρόνο με το χρόνο όλο και λιγότερο.
Παράλληλα μεγάλωνε συνεχώς και ο αριθμός των μελισσιών μου, θα έλεγα και ο ενθουσιασμός μου για την μέλισσα μα αυτό είναι λάθος γιατί αυτήν την ερωτεύτηκα από πιτσιρικάς.
Κάποιο βράδυ που μιλούσα με την γυναίκα μου λοιπόν της λέω.
Αλήθεια πώς δημιουργείται μια ομάδα στο Facebook?
Άρχισα να το ψάχνω και ωωωωπ κάποια στιγμή το σύστημα μου έβγαλε μήνυμα ότι έπρεπε να δώσω όνομα στην νέα ομάδα.
Τι όνομα να δώσουμε στην ομάδα τη ρωτάω?
Δεν ξέρω μου λέει, όμως καλύτερα να της δώσουμε ένα σύνθετο όνομα.
Έτσι κάποιος από τους δυο μας πιθανόν η Φρόσω είπε το όνομα Μελισσόκοσμος…
Οκ λέω, ωραίο είναι, αλλά θα γίνει με λατινικούς χαρακτήρες προκειμένου να είναι κατανοητό και στους ξένους μελισσοκόμους.
Ήταν 24-4-10 που δημιουργήθηκε η ομάδα με το όνομα MELISSOCOSMOS.
Και τώρα τι να την κάνουμε αυτή την ομάδα της λέω, εγώ είμαι ήδη υπεύθυνος σε άλλες ομάδες.
Άστιν όπως είναι λέει η Φρόσω να μην την δει κανένας.
Όμως δεν θα μπορούσε να γίνει αυτό…
Μια ομάδα που σχετίζεται με την μέλισσα που τόσο αγαπώ, και που την είχα δημιουργήσει ο ίδιος δεν θα μπορούσε να είναι ανενεργή.
Έτσι άρχισα να γράφω εκεί, με μεγάλο πάθος και ενθουσιασμό, το ένα άρθρο μετά το άλλο, και ερχόντουσαν κόσμος πολύς Έλληνες και ξένοι και τα διάβαζαν.

Και έστελνα και προσκλήσεις, πολλές προσκλήσεις σε μελισσοκόμους να γίνουν φίλοι της ομάδας.
Και πράγματι, έγινε μεγάλη, όπως την ονειρεύτηκα κι ακόμα καλύτερη.
Και ήρθαν νέα παιδιά και συμμετείχαν στις συζητήσεις, και ρωτούσαν κι απαντούσαν και γινόταν μεγάλο νταβαντούρι.
Οι ξένοι μελισσοκόμοι που το έβλεπαν όλο αυτό έλεγαν ότι πάει τρελάθηκαν οι Έλληνες  μελισσοκόμοι.
Αλλά μετά από μερικές ημέρες τους έβλεπες να φτιάχνουν και αυτοί ομάδες ίδιες με την δική μας και με το ίδιο έμβλημα.
Οι ρυθμοί ήταν τέτοιοι στην ομάδα του MELISSOCOSMOU που κάπου αρχές Ιουνίου εξ αιτίας της μεγάλης μου δραστηριότητας σε προσκλήσεις και μηνύματα λόγο της ομάδας, το Facebook μου απενεργοποίησε το προφίλ.
Υπήρξε μεγάλη απογοήτευση.
Όλα τα άρθρα που είχα γράψει στην ομάδα μέχρι τότε διαγράφηκαν μαζί με εκείνο το προφίλ.
Πολλά ωραία άρθρα και μελισσοκομικές ιστορίες.
Την επόμενη ημέρα έφτιαξα νέο προφίλ, και είπα στα μέλη της ομάδας τι είχε συμβεί.
Τότε έγινε κάτι πραγματικά ωραίο.
Οι φίλοι του MELISSOCOSMOU είχαν αποθηκεύσει ο κάθε ένας ότι άρθρο του άρεσε από αυτό που είχα γράψει.
Κάτι που ούτε εγώ δεν είχα κάνει μέχρι τότε.
Και ξαφνικά άρχισαν να μου τα στέλνουν.
Τα άρθρα που είχα γράψει λοιπόν επανήλθαν στα χέρια μου από μελισσοκόμους που τα είχαν βρει ενδιαφέροντα και τα είχαν αποθηκεύσει στους υπολογιστές τους.
Αυτό που έγινε τότε ήταν η μεγαλύτερη απόδειξη για εμένα ότι αυτά που έγραφα τα ήθελε ο κόσμος.
Έτσι φρόντισα να τα αναρτήσω εκ νέου στην ομάδα, και συνέχισα να γράφω.
Είχα όμως τον εξής ενδοιασμό.
Συλλογιόμουν ότι η δραστηριότητα μου για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο η ομάδα έπρεπε να είναι πάλι έντονη, και τι θα γινόταν όμως αν μου απενεργοποιούσαν εκ νέου το προφίλ;
Έπρεπε να βρω έναν τρόπο να αποθηκεύονται κάπου ασφαλή τα άρθρα, και πάντως όχι στον υπολογιστή μου, αλλά κάπου που ανεξάρτητα με το τι θα γίνεται στο Facebook αυτά να συνεχίσουν να υπάρχουν για τους αναγνώστες.
Έτσι μου ήρθε σαν ιδέα να φτιάξω Blog.
Το ανακοίνωσα στα μέλη της ομάδας, τα οποία όμως διχάστηκαν.
Οι μισοί ήταν σύμφωνοι, ότι έπρεπε να διασφαλιστούν τα άρθρα έστω με αυτόν τον τρόπο, ενώ οι άλλοι μισοί δεν έβλεπαν την ιδέα με καλό μάτι.
Θέλω να γνωρίζετε ότι στην ομάδα μας δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει κάτι αν δεν συμφωνούσαν τα μέλη.
Έστω και οριακά και με την παρέμβαση του Μανώλη και του Βασίλη τότε, τα μέλη πείστηκαν και είπαν το ναι.
Τότε στις 13-6-10 δημιουργήθηκε το Blog μας με το όνομα MELISSOCOSMOS και το ίδιο έμβλημα και σλόγκαν που είχε και η ομάδα μας στο Facebook.
Το σχέδιο ήταν να μεταφερθούν εδώ όλα τα άρθρα της ομάδας για να είναι ασφαλή, και συμφωνήσαμε ότι όλα τα άρθρα που θα γραφόντουσαν στο μέλλον θα δημοσιοποιούνταν πρώτα εδώ, για να αποθηκεύονται κιόλας, και αμέσως μετά θα γίνονταν δημοσίευση στην ομάδα μας στο Facebook.
Αυτή μας η συμφωνία τηρείται κατά γράμμα μέχρι σήμερα, κι όταν γίνει εδώ μια δημοσίευση, σε λίγα δευτερόλεπτα αναρτάται και στην ομάδα μας στο Facebook.
Ανακοίνωσα στα μέλη ότι πρόθεση μου είναι το Blog του MELISSOCOSMOU να είναι ομαδικό, και να γράφουν άρθρα τα οποία θα αναρτώνται και στο Blog μας.
Δυστυχώς όμως πολύ λίγες περιπτώσεις τέτοιες έχουμε.

Η διεύθυνση της ομάδας μας είναι αυτή…
Όμως τα μέλη έχουν ακόμα λόγο στο Blog μας.
Πολύ συχνά μιλάω με το φίλο μου το Μανώλη, με το Γιώργο τον Σπύρο και με άλλους για το πώς πρέπει να κινηθεί ο MELISSOCOSMOS σε διάφορα θέματα.
Τα άρθρα που μεταφέρθηκαν από την ομάδα μας εδώ στο Blog μας είναι περίπου 100.
Ωστόσο πολλοί μελισσοκόμοι άρχισαν να μπαίνουν στο Blog και να διαβάζουν τα θέματα του πολύ γρήγορα.
Τότε παρατήρησα ότι υπήρχε κενό μεγάλο στα μεγάλα μελισσοκομικά Blog.
Το κενό αυτό ήταν ότι ενώ έγραφαν εξαιρετικά θέματα, δεν έγραφαν συχνά.
Η ζήτηση με λίγα λόγια για άρθρα και μελισσοκομικά θέματα ήταν μεγαλύτερη από την προσφορά.

Έτσι σκέφτηκα τότε το εξής.
Είπα, ότι τα μεγάλα μελισσοκομικά Blog γράφουν σχεδόν ένα άρθρο το μήνα, όμως εγώ αυτή την στιγμή έχω 100 πολύ δυνατά άρθρα στα χέρια μου από την ομάδα.
Σκέφτηκα λοιπόν ότι αν δημοσίευα ένα άρθρο κάθε μέρα για 100 ημέρες αφού τόσα άρθρα είχα, και με δεδομένο ότι τα μεγάλα Blog που ανέφερα πριν, δεν έκαναν αρκετές αναρτήσεις, τότε ίσως να μπορούσε να δημιουργηθεί από αυτή την κίνηση ένα πολύ μεγάλο μελισσοκομικό Blog.
Και το έκανα.
Μόλις ενάμισι μήνα μετά την δημιουργία του Blog ήταν φανερό ότι είχε πάρα πολύ κίνηση.
Κάθε επόμενος μήνας που περνούσε ο MELISSOCOSMOS διπλασίαζε τους αναγνώστες του.
Και καθιέρωσε και περισσότερες από μια αναρτήσεις κάθε μέρα.
Πιστεύω ότι η έλευση και η τακτική του MELISSOCOSMOU ότι συμπαρέσυρε και άλλα Blog.
Όχι μόνο τώρα γίνονται αισθητά περισσότερες αναρτήσεις από τους Bloggers αλλά δημιουργήθηκαν και πάρα πολλά μελισσοκομικά Blog και αγγίζουν θέματα που καίνε και  που μέχρι πέρυσι δεν άγγιζαν καθόλου.
Παρ όλα αυτά με την δημιουργία του ο MELISSOCOSMOS ήρθε αντιμέτωπος με κάποια ερωτήματα.
Όπως ότι ναι, δημιουργήθηκε ένα Blog, όμως αυτό το Blog χρειάζεται και κάποια ιδεολογία, χρειάζεται κάποιες ιδέες που να στηρίζεται και να πορεύεται σύμφωνα με αυτές και υπηρετώντας αυτές.
Δεν άργησε να έρθει και η ιδεολογία του.
Πάλι η ομάδα του στο Facebook βοήθησε γι αυτό.
Ήταν φανερό μέσω της ομάδας μας ότι οι νέοι μελισσοκόμοι διψούσαν για γνώση, γνώση αληθινή, κι όχι ξύλινη όμως.
Νάτη η ιδεολογία μας λοιπόν.
Το Blog αυτό πρέπει να παλέψει για τους νέους μελισσοκόμους και να τους βοηθήσει όσο μπορεί και μάλιστα άνευ κέρδους.

Γιατί ποια ιδεολογία μπορείς να υπηρετήσεις όταν κοιτάς να βγάλεις λεφτά;;;

Βρεθήκαμε και μέσω καταγγελιών στην ομάδα μας, για επιτήδειους που έτρωγαν τα λεφτά των νέων μελισσοκόμων, πουλώντας τους αμφίβολα προϊόντα, και μαντζούνια για τα μελίσσια.
Άλλη μια ωραία ιδεολογία λοιπόν για τον MELISSOCOSMO προέκυψε, να παλέψει για τα συμφέροντα των μελισσοκόμων κατά των κομπογιαννιτών.
Άλλες καταγγελίες για απώλειες σμηνών από τα ραντίσματα μας έδωσαν κι άλλα ερεθίσματα για περισσότερο αγώνα σε πιο πολλά μέτωπα.

Έτσι δημιουργηθήκαμε.

Γι αυτό με ακούτε πολλές φορές να μιλάω στον πληθυντικό, γιατί πάντα θεωρώ το Blog αυτό ομαδικό, είναι το Blog της ομάδας των παιδιών του MELISSOCOSMOU.
Όλων των παιδιών, που είναι τώρα ή που έχουν φύγει από την ομάδα πλέον…
Επιπλέον υπάρχουν και άτομα που με βοηθάνε σε κάποιες αναρτήσεις, όταν έχω δουλειά, γι αυτό βλέπεται ότι γίνονται συνέχεια αναρτήσεις είτε έχω δουλειά είτε όχι.
Στην πορεία του ο MELISSOCOSMOS συνάντησε και πολλά ευτράπελα όμως.
Θυμάμαι κάποια στιγμή ένας συνάδελφος μου έστειλε ένα άρθρο να το αναδημοσιεύσω.
Το άρθρο αυτό όταν το διάβασαν πολλοί συνάδελφοι Blogger φούντωσαν, και ίσως και με το δίκιο τους, κι άρχισαν να φωνάζουν.
Εγώ όμως ως υπεύθυνος για τις πράξεις μου έπρεπε να υπερασπιστώ το άρθρο που ανάρτησα έστω κι αν αυτό δεν έφερε την υπογραφή μου.
Κα το έκανα…
Μετά από μερικές ημέρες έφριξα όταν είδα να κατακρίνει τον MELISSOCOSMO για το άρθρο αυτό ακόμα κι αυτός που το έγραψε και μου το έδωσε να το αναδημοσιεύσω.
Αυτός ο ίδιος που το έγραψε, προκειμένου να κερδίσει την συμπάθεια των συναδέλφων Blogger που φώναζαν άρχισε να κατακρίνει τον MELISSOCOSMO και το άρθρο του.
Από τότε έφαγε κόκκινη κάρτα
.
Δυστυχώς διαπίστωσα την βρωμιά που υπάρχει ακόμα και στα Blog μας, που διαβάζονται από ελάχιστους αναγνώστες, σε σχέση με τα μεγάλα μη μελισσοκομικά Blog.

Μας έγιναν και περίεργες προτάσεις.
Προτάσεις δελεαστικές…
Όλες όμως απορρίφτηκαν χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Ο MELISSOCOSMOS δεν δημιουργήθηκε για τέτοιους λόγους.

Δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους νέους μελισσοκόμους και να αναδείξει τα προβλήματα του κλάδου.
Ορισμένοι θα πείτε βρε μ….. δεν τα βούταγες;;;
Όχι δεν τα βούταγα.
Αν το έκανα θα ήμουν άνανδρος και άθλιος και δεν θα πίστευα όσα έγραφα μετά.
Αυτή μου την τακτική την πληρώνω ωστόσο.
Το βλέπετε φαντάζομαι σε διάφορα Blog αλλά και στο Facebook.
Δεν είναι εύκολο πράγμα να πας κόντρα σε όλα.
Δεν είναι εύκολο πράγμα να νιώθουν ορισμένοι ότι δημιουργήθηκε μια τεράστια δύναμη για τα δεδομένα της μελισσοκομίας που δεν μπορούν να την ελέγξουν.


Έχω ξεκαθαρίσει όμως ότι όσο θα υπάρχει θα λέει μόνο αλήθειες και θα υπηρετεί άνευ κέρδους τον μελισσοκόμο και κυρίως τον νέο μελισσοκόμο.
O MELISSOCOSMOS συνεχίζει το ταξίδι του στον μαγικό κόσμο των μελισσών παίρνοντας δύσκολες αποφάσεις.
Ο MELISSOCOSMOS δεν είναι ο διαχειριστής του.
Ο MELISSOCOSMOS δεν είναι απλό blog.
O MELISSOCOSMOS είναι ομάδα.
Ο MELISSOCOSMOS είμαστε όλοι εμείς που τον διαβάζουμε, που τον οδηγούμε με τις ιδέες μας προς τα πού να βαδίσει, που του στέλνουμε μηνύματα με θέματα για ανάρτηση, που τον ρωτάμε να μας δώσει την γνώση που θέλουμε για τα μελίσσια μας.
ΜΕLISSOCOSMOS είναι οι ίδιες οι μέλισσες μας που τις λατρεύουμε.
MELISSOCOSMOS είναι αυτός που παλεύει για τα προβλήματα του κλάδου μας…

ΥΓ
Αυτό που ξέχασα να γράψω είναι ότι μου έγινε πρόταση από κάποιον συνάδελφο που διατηρεί ιστοσελίδα να συμμετάσχω και σε ένα ανώνυμο Blog που θα δημιουργούσε.
Επίσης απέρριψα την πρόταση αυτή.
Δεν είμαι σύμφωνος να κρίνει κάποιος ανώνυμα κάποιον.
 





MELISSOCOSMOS ελάτε να γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο των μελισσών