Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021

Χρένο ευκάλυπτος και μπούκοβο στο καπνηστήρι κατά της βαρρόα


Χρένο ευκάλυπτος και μπούκοβο στο καπνιστήρι κατά της βαρρόα 

Σήμερα θα κάνω μια πρακτική ανάρτηση.
Κάποιες φορές ορισμένοι αναγνώστες αντιδρούν λίγο, μου λένε γράψε για ξένες έρευνες που έχουμε έλλειψη και άσε τις πρακτικές συνταγές.
Εγώ απαντώ, δημοσιεύω τις έρευνες αλλά δημοσιεύω και τις πρακτικές συνταγές.
Ξέρετε ότι εδώ και 50 χρόνια οι Έλληνες μελισσοκόμοι έβραζαν ρίγανη και έδιναν τον ζωμό στα μελίσσια τους;
Από εκεί ξεκίνησε το θέμα και όλη ξέρουμε σήμερα τις ευεργετικές ιδιότητες που έχει το ριγανέλαιο στις μέλισσες και κυκλοφορεί και στο εμπόριο πλέον.
Πρώτα έχουμε την πρακτική θεραπεία λοιπόν και μετά έρχεται η έρευνα που ψάχνει το θέμα και το προχωράει.
Αν έρθει η έρευνα...
Εκεί αποσκοπούν οι αναρτήσεις μου με τα μαντζούνια όμως.
Σήμερα θα δούμε μια εναλλακτική καταπολέμηση της βαρρόα από την Ρωσία.
Θα μου πείτε, μα μπορεί ο επαγγελματίας μελισσοκόμος να στηριχτεί σε αυτήν;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ.
Μπορεί όμως να βοηθηθεί.
Το καπνηστήρι το έχουμε και το ανάβουμε ούτως ή άλλως.
Γιατί να μην βάλουμε μέσα υλικά που καταπολεμούν την βαρρόα και σε κάθε επιθεώρηση να πεθαίνουν και μερικά ακάρεα;
Άσχημα θα ήταν;
Να ξέρετε ότι εγώ δεν έχω αυταπάτες, είμαι της λογικής ότι με πορδές δεν βάφονται τα αβγά.
Αλλά αν πειστώ για κάτι δεν έχω αναστολές να μιλήσω και να το δοκιμάσω αυτό το κάτι.
Ως βοήθημα, ως συμπλήρωμα λοιπόν και όχι ως βασική θεραπεία.

Ο λόγος για το χρένο τον ευκάλυπτο και το μπούκοβο (κόκκινο καυτερό πιπέρι)
Το φυτό χρένο στα μέρη μου το λέμε κοντοτσίπα, ενώ σε άλλα μέρη το λένε καψέλα.


 Ανθίζει από τον Δεκέμβριο μέχρι και τον Μάιο και είναι στην ίδια οικογένεια με τα σινάπια.
Το μαζεύουμε το αποξηραίνουμε μαζί φύλλα, ρίζες και άνθη και το έχουμε για να ανάβουμε το καπνηστήρι μας.
Μαζί μέσα στο καπνηστήρι ρίχνουμε φύλλα ή φλούδες ευκαλύπτου και κόκκινο καθώς μπούκοβο.
Καπνίζουμε τα μελίσσια και η βαρρόα πεθαίνει.
Αυτά δουλεύουν και ξεχωριστά, αλλά μαζί κάνουν ακόμα καλύτερη δουλειά.
Για ποιο λόγο πεθαίνει η βαρρόα, μόνο αυτή το ξέρει, πάντως οι μέλισσες δεν παθαίνουν τίποτα.
Στην Ρωσία μάλιστα ρίχνουν μπούκοβο στο νερό, κάνουν ζωμό και μετά από αυτόν τον ζωμό ρίχνουν σε σιρόπι και ταΐζουν τα μελίσσια.
Το ωραίο είναι ότι στο κτήμα μου εκεί που ξεχειμωνιάζω τα μελίσσια το χρένο φυτρώνει πάρα πολύ πυκνό, και την άνοιξη που ξεραίνεται όλο με αυτό ανάβω το καπνηστήρι.
Δεν ήξερα όμως να βάλω χαρτόνι να δω αν όντως σκοτώνει την βαρρόα.
Ο καπνός του πάντως έχει αρκετά βαριά μυρωδιά.

Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε έναν Ρώσο μελισσοκόμο που μέσα στο καπνηστήρι ρίχνει φλούδες ευκαλύπτου και μπούκοβο.
Καπνίζει καλά τα μελίσσια και μετά βγάζει το χαρτί και μετράει τα νεκρά βαρρόα.

Το καπνηστήρι του είναι διαλυμένο, εννοείται ότι με ένα καλό Ελληνικό καπνηστήρι θα γίνει ποιο εύκολη και καλύτερη η δουλειά.

Αυτά από την Ρωσία και όποιος θέλει δοκιμάζει. 


Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like πατήστε το πλήκτρο (ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ)...