Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Μήνυμα αναγνώστη: Πρέπει να έχουν χαθεί μέχρι στιγμής που μιλάμε χιλιάδες μελίσσια σε Αιτ/νια και όμορους νομούς...


Γεια σου Βασίλη και καλή χρονιά σου εύχομαι.
Πρέπει να έχουν χαθεί μέχρι στιγμής που μιλάμε χιλιάδες μελίσσια σε Αιτ/νια και όμορους νομούς για λόγους που κανείς δεν είναι σίγουρος.
Εγώ έχασα από τα 200 τα 50 και βλέπουμε και αυτά που έμειναν είναι μια χούφτα μέλισσες.
Φίλοι που έχουν 25 χρόνια στο χώρο με 250 με 300 μελίσσια έχουν χάσει πάνω από 100 μελίσσια ο κάθε ένας.
Άλλοι ακόμα παλαιότεροι με περισσότερες κυψέλες έχουν πάθει μεγαλύτερη ζημιά.
Οι πληροφορίες μου είναι από την Ήπειρο.
Έχεις υποψία τι συμβαίνει;;;


Απάντηση Melissocosmou
Δεν έχω απλώς υποψία, μα είμαι σίγουρος για αυτό που συμβαίνει.
Να πω ακόμα ότι  ξέρω το πρόβλημα της Ηπείρου και πως σύμφωνα με δικές μου πληροφορίες η Κεφαλλονιά έχει πάθει πανωλεθρία φέτος.
Θα σου πω γιατί είμαι σίγουρος.
Το καλοκαίρι είχα πάει 31 μελίσσια στο Κιλκίς στο πολυκόμπι για δοκιμή.
Αυτά έμειναν εκεί έως το φθινόπωρο.
Επειδή ήταν μακριά δεν πήγα να τους κάνω καταπολέμηση για την Νοζεμίαση.
Στα υπόλοιπα που είχα εδώ κοντά μου έκανα σε όλα 2 εφαρμογές με Νοζεβίτ τελος Σεπτέμβρη και αρχες Οκτώβρη σύμφωνα με τις οδηγίες.
Αποτέλεσμα...
Από τα 31 που πήγα στο Κιλκίς χάθηκαν τα 30.
Όλα τα υπόλοιπα περίπου 160 που είχα εδώ, αν και αργότερα τα έριξα στο πεύκο ζουν, με εξαίρεση μερικές βασίλισσες που χάθηκαν για διαφόρους λόγους.
Και όχι μόνο ζουν αλλά έχουν και γόνους και πάνε καλά.
Δεν έχω αμφιβολία λοιπόν πως η ζημιά έγινε από την Νοζεμίαση.
Τα κρούσματα σε εμένα ήταν, ότι σταδιακά οι κυψέλες έμεναν χωρίς μέλισσες και γεμάτες τροφές μέσα.
Δεν υπήρχαν ούτε νεκρές ούτε τίποτα.
Σε αυτά που χάθηκαν στο τέλος έβλεπες την βασίλισσα με 10 μέλισσες να έχουν απομείνει.
Η εμπειρία μου αυτή μου λέει ότι τα μελίσσια χρήζουν επιβεβλημένα να τους γίνεται καταπολέμηση για την Νοζεμιαση, ακόμα ποιο πολύ και από την βαρρόα.
Και πως αν και υπάρχουν φθινοπωρινές ανθοφορίες ικανές να ανανεώσουν τον πληθυσμό των μελισσιών, αυτό δεν είναι αρκετό για να βγάλουν τον χειμώνα αν δεν τους γίνει θεραπεία για την νοζεμίαση.

Τα μελίσσια μου στο πολυκόμπι δεν μάζεψαν μέλια, αλλά γόνο ικανοποιητικό για φθινόπωρο έκαναν και πληθυσμούς ανανέωσαν, αλλά τα θέρισε η Νοζεμίαση.

Τα μελίσσια που κράτησα εδώ, έκαναν γόνους, πήγαν στο πεύκο ξεγόνιασαν κουράστηκαν, μα ήδη από την Δεκέμβρη ξεκίνησαν ξανά γόνους και τώρα αυξάνει ο πληθυσμός τους, και τα βλέπω και τα χαίρομαι.
Η μόνη διαφορά είναι η καταπολέμηση που έκανα τον Οκτώβριο σε αυτά που είχα κοντά μου.

Και να πω και κάτι;
Ίσως είναι η Θεία δίκη που μας χτυπάει.
Γιατί το φθινόπωρο χειροκροτήθηκε το συνέδριο των ερευνητών, και δεν τους ζητήσαμε τον λόγο που δεν έχουν να μας δώσουν τίποτα για την νοζεμίαση.
Και όχι μόνο δεν έχουν να δώσουν τίποτα, αλλά προσπαθούν να απαγορεύουν και το Νοζεβίτ ώστε να πάψει να κυκλοφορεί στην Ελλάδα παρότι είναι βιολογικό σκεύασμα.
Ζητήστε τους τον λόγο τώρα που χάνονται μελίσσια λοιπόν.
Ο Melissocosmos πάντως από νωρίς το φθινόπωρο έκανε τουλάχιστον 5 αναρτήσεις και καλούσε τον κόσμο να κάνει θεραπεία διαφορετικά έλεγε ότι φέτος τον χειμώνα θα κλάψουνε μανούλες.
Υπάρχουν τα γραπτά στο αρχείο του Blog ψάξτε τα.


Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like στην σελίδα του...