Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

Καλημέρα Melissocosme 4 του Φλεβάρη σήμερα


Η φωτογραφία της ημέρας...

Το αιώνιο ερώτημα...Το μέγεθος παίζει ρόλο;

Φίλοι μου συνήθως οι μελισσοκόμοι αρέσκονται να έχουν στο μελισσοκομείο τους μεγαλόσωμες βασίλισσες.
Όταν αγοράζουν από βασιλοτρόφο, τότε χειροτερεύει η τάση και τις περισσότερες φορές ο μελισσοκόμος απαιτεί κιόλας η βασίλισσα που αγόρασε να είναι μεγαλόσωμη.
Έχει βάση όμως αυτή η συμπεριφορά;
Οι μεγαλόσωμες βασίλισσες είναι καλύτερες;
Παράγουν περισσότερα ωάρια;
Γεννούν περισσότερα κελιά κάθε ημέρα;



Η αλήθεια είναι ότι τέτοιου είδους έρευνα δεν έχω συναντήσει ποτέ.
Τεκμηριωμένα απάντηση δεν πρόκειται να έχουμε.

Όμως εγώ στο Μελισσοκομικό σεμινάριο της Πάτρας έθεσα αυτό το ερώτημα στον Λεωνίδα Χαριστό.
Η απάντηση που μου έδωσε ήταν πως μάλλον ναι.
Μάλλον οι μεγαλόσωμες βασίλισσες είναι καλύτερες και πιο παραγωγικές.

 Η δική μου εμπειρία έως τώρα πάντως δεν συμφωνεί με αυτό.
Γιατί επανειλημμένως έχω φτιάξει δυνατά μελίσσια, που παρήγαγαν πολύ μέλι και με μικρόσωμες βασίλισσες οι οποίες είχαν και καλή διάρκεια ζωής.

Κάποιες φορές όταν το μελίσσι κάνει αντικατάσταση και έξω δεν υπάρχει ανθοφορία κάνει μικρούλια βασσιλοκελιά.
Από αυτά προκύπτουν και μικρές βασίλισσες.
Όταν πλέον το πάρεις είδηση τότε σε αρκετές περιπτώσεις η βασίλισσα έχει γεννήσει και την λυπάσαι να την σκοτώσεις.
Κάπως έτσι έχω παρατηρήσει την συμπεριφορά των μικρών σε μέγεθος βασιλισσών.
Και δεν έχω να τους προσάψω κάτι αρνητικό.

Γι αυτό έχω κατασταλάξει στην άποψη ότι μεγαλύτερο ρόλο παίζει η καλή γονιμοποίηση μιας βασίλισσας παρά το μέγεθος της.
Δεν είμαι ειδικός, δεν είμαι ερευνητής, το τονίζω αυτό λέω μόνο τι έχω παρατηρήσει εγώ ως μελισσοκόμος.

Πέρυσι μάλιστα από περιέργεια που έχω να πειραματίζομαι, έβγαλα 3 βασίλισσες από σκουλήκι ηλικίας 4 ημερών με εμβολιασμό.
Ζουν και οι τρεις, ανατομικά είναι πολύ καλές είναι μεγαλόσωμες μα φέτος την άνοιξη θα δείξουν την αξία τους.

Για την ιστορία πάντως θα πω, ότι ρώτησα και έναν φίλο μου καταξιωμένο βασιλοτρόφο για το εάν παίζει ρόλο το μέγεθος κατά την γνώμη του.
Μου είπε πως όχι, το μέγεθος δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της βασίλισσας, και ότι αυτός ως βασιλοτρόφος όμως δεν μπορεί να πουλάει μικρόσωμες βασίλισσες όταν η αγορά ζητάει μεγαλόσωμες.
Τις μικρότερες που προκύπτουν δεν τις θανατώνω πάντως μου είπε αλλά τις χρησιμοποιώ για τα δικά μου μελίσσια...κι ο νοών νοείτο!!!

Melissocosmos