Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Νέα από τα έλατα!!!

Κοριός στα έλατα


ΥΓ
Λίγες ωρες μετά την ανάρτηση ο συνάδελφος που έβαλε τα μελίσσια στην θέση μου εντοπίστηκε και μιλήσαμε.

Προσφέρθηκε να τα πάρει.

Εγώ δεν είμαι τύπος που κάνει μηνύσεις όμως, ούτε θα βάλω κάποιον να τα τα πάρει άρον άρον.
Φέτος συμφωνησαμε να βάλει τα μελίσσια του στη θέση μου κι εγώ θα πάω αλλού.
Του χρόνου όμως θα επανέλθω στην παλιά μου θέση.
Το θέμα έληξε!!!

Σήμερα πήρα τα βουνά συνάδελφοι να δω τα σημάδια μου εκει πως πανε και την πορεία του ελατου, μιας που τις επόμενες ημερες θα μεταφέρω τα μελισσάκια μου.
Καθε χρονο πηγαίνω στην περιοχη του Προυσού.
Στο δρόμο σταμάτησα σε ένα πρατήριο να βαλω πετρέλαιο, και να χαιρετίσω τον ιδιοκτήτη.
Φροντιζω παντα να περνάω απο μαγαζια της περιοχης,να ψωνίζω και να βαζω καύσιμα εκει.
Αυτό το κανω γιατι θελω οι ντόπιοι να μας βλεπουν εμας τους μελισσοκομους σαν φιλους που τους αφήνουν κι ενα εποχικό εισοδημα στα μαγαζια τους, και να μην μας εχθρεύονται.
Δυστυχως ενας καλοσυνάτος ντοπιος με ενημέρωσε οτι πριν λιγες μερες εγιναν βανδαλισμοί εκει σε μελισσια.

Άλλα μελισσακια τα πάτησαν με αυτοκινητο, άλλα τα έριξαν στο ποτάμι και ενος φουκαρα αρχάριου που πηγε 8 μελισσάκια εκει ολα κι ολα του τα γκρέμισαν.
Προσφέρθηκε μάλιστα σε περίπτωση εχω πρόβλημα να μου βρει αυτος χωράφι να βαλω τα μελισσακια μου.
Τον ευχαρίστησα για την καλη του πρόθεση κι έφυγα.
Μου έκανε εντυπωση στο ταξιδι μου οτι σε περιοχες που έμπαιναν μελισσια δεν υπηρχε τιποτα αυτη την φορα.

Στην φωτογραφία δεν μπορει να αποτυπωθεί το μεγεθος της κλίσης.
Τρόμαξα να κατεβω να μαζέψω οτι απέμεινε απο το σημάδι που μου πεταξε ο συνάδελφος μας.


Φτάνοντας στο μερος που βάζω τα μελισσια μου χρονια τωρα, μου ανέβηκε το αιμα στο κεφαλι.
Ενας βλακας συνάδελφος, γκρέμισε τα σημάδια μου και στην θέση τους εβαλε 3 διώροφα μελισσια δικα του.
Με έπιασε τετοια μανία που αρχισα να χτυπάω το ταμπλο του αμαξιου και βρίζω!!!
Τι να τον κανω αυτον τον γύφτο τωρα;
Να του κανω μήνυση;

Με δυσκολία κατέβηκα και μαζεψα ενα κουτι απο τα σημαδια μου και το πηρα.
Κατι τετοιες ωρες σκέφτομαι, τι κάθομαι και παιδεύομαι και γράφω άρθρα;
Ο Ελληνας δεν αλλάζει, τελείωσε αυτη η χωρα απ οταν οι κάτοικοι της έχασαν την ανθρωπιά τους.


Έβγαλα φωτογραφία και τους κωδικους του και τα μελίσσια του.
Υπάρχουν ορισμένοι ντοπιοι εκει, που θεωρούν οτι πηγαίνουμε και κλέβουμε το μελι που βγαζουν τα έλατα τους, και που πολλες φορες μου επιτέθηκαν αναίτια τα προηγούμενα χρονια, και εμενα και αλλων συναδέλφων που πηγαν εκει τα μελισσια τους.
Σαν κυριος εβαλε τις κυψελες του στην θεση μου!!!

Ηταν αραγε ντόπιος ο συγκεκριμένος, ή ηταν απο αυτούς τους άσχετους λαίμαργους που νομίζουν οτι ο έλατος ειναι βρύση που βγάζει μέλι σε μια συγκεκριμένη θεση και πηγε να πιάσει το μέρος μου?
Φυσικα θα το μάθω απο τον κωδικό του αυτο.
Όσον αφορά τα ελατα τωρα.
Ολο αυτο το διάστημα τρελάθηκα.

Ο κοριος στα ελατα, αν και πολυς, ταλαιπωρηθηκε ομως αρκετα απο το κρυο και τις συνεχόμενες βροχες.
Αρκετος ψοφησε, και αυτος που υπαρχει ακομα ειναι σαν μαραμενος, ετοιμος να ψοφισει κι αυτος.

Ελπιζω η ανοδος της θερμοκρασιας που θα ακολουθησει να του κανει καλο.



Μου πήραν το μυαλό διάφοροι εδω, οτι ο ελατος ξεκινησε, οτι επρεπε να ειχα παει, οτι άργησα κτλ κτλ.
Αγχώδες τύπος εγω άσπρισαν τα μαλλιά μου πριν την ωρα μου...
Λοιπον η αληθεια ειναι οτι ειναι πολυ νορις για τα ελατα.
Βγηκα απο το αμαξι και κρύωνα παρολο που ειχε ηλιοφάνεια.
Τα ελατα εχουν αρκετό κοριό που δεν δινει ακομα, και τον βρήκα σχεδόν μουμιοποιημενο απο το κρυο.
Το οτι εχει κοριό ο ελατος αυτη την εποχή δεν λεει τιποτα απολύτως.
Πολλες φορες υπάρχει κοριός, αλλα αραιά φτανει στο τελικο του σταδιο μεχρι τελος Ιουνιου δηλαδη, που αρχίζει να στάζει.

Για να μαθαινουν οι νεοι...
Το μεγαλο εντομο ειναι η λεγώμενη μανα.
Μοιαζει πολυ με την μελιγκρα.
Αυτη γενναει τα μικροτερα και αυξανει η αποικια.

Στο τελος δημιουργουνται τοσες πολλες αποικιες που γεμιζουν τα ελατα.
Στο τελικο σταδιο σταζει τοσο πολυ μελι απο τα ελατα που γεμιζουν ακομα και οι πετρες τριγυρω και κολλαει ολος ο τοπος.
Τα μελισσια μαζευουν σαν τρελα κι ο μελισσοκομος τρυγαει τις κηρηθρες οσο περισοτερες φορες μπορει προκειμενου να εχουν χωρο τα μελισσια να βαζουν το μελι.
Το πανηγυρι κραταει περιπου 20 μερες, καπου προς τα τελη Ιουνιου.
Φυσικα προηγειται ο κόμπος, με λιγοτερο αλλα ποιοτικοτερο μελι, επισης με τουλαχιστον 20 μερες διαρκεια περιπου.

Αρα λοιπον θέλουμε δρομο ακόμα και δεν πρεπει να θεωρούμε τιποτα σιγουρο.
Στην περιοχη που παω εγω, στη μεση των ελατων δηλαδη, ο κομπος δεν εκανε καν ακομα την εμφάνιση του, ενω οι φούντες των ελατων ειναι ακομα καταπράσινες.
Κι αν ακομα υπαρχει στα πολυ χαμηλα κόμπος που μπορει να δινει, αυτο δεν εχει καμια σχεση με τις αποδόσεις του ελατου στην κανονικη του εποχη.
Ασε που οι θερμοκρασιες τη νυχτα πρέπει να ειναι ακομα πολυ χαμηλες.
Εγω λοιπον σας λεω οτι ο ελατος θελει τουλάχιστον μια εβδομαδα, για να μην πω 2 ωστε να αρχισει να αποδίδει ικανοποιητικα.
Τελος δεν είδα ουτε άκουσα ουτε μια μελισσα πανω στα ελατα.
Τωρα μπορω να ξεκινησω απο αυριο τον πρώτο μου τρυγο με την ησυχια μου και να αγχώνομαι μονο για το ποσα βαρελια θα γεμίσω.
Οσο για τους μαλακες των ελατων...
Στο τελος ξερουν τι θα παρουν!!!



MELISSOCOSMOS