Το συγκεκριμένο θέμα είναι πολύ λεπτό
Αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο στάθηκε η ταινία Heaven Is For Real
Θα δούμε μια Περιγραφή του Ιησού όπως την είδε σε όραμα ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος.
Σέ µιά στιγµή σάν νά χάθηκε ὁ τοῖχος τοῦ Κελλιοῦ µου (δίπλα στό κρεββάτι πρός τό ἐργαστήριο). Βλέπω τόν Χριστό µέσα στό φῶς, σέ ἀπόσταση ἕξι µέτρα περίπου. Τόν ἔβλεπα ἀπό τό πλάϊ. Τά µαλλιά του ἦταν ξανθά καί τά µάτια του γαλανά. Δέν µοῦ µίλησε. Κοίταξε λίγο δίπλα, ὄχι ἀκριβῶς ἐµένα. Δέν ἔβλεπα µέ τά σωµατικά µάτια. Αὐτά εἴτε ἀνοιχτά εἶναι εἴτε κλειστά,καµµιά διαφορά δέν ἔχει. Ἔβλεπαν τά µάτια τῆς ψυχῆς.
Η εικόνα του Ιησού όπως τον Περιέγραψε ο Άγιος Παΐσιος με την Βυζαντινή τεχνοτροπία είναι η παρακάτω.
Αν συνεχίσουμε την έρευνα για την Πραγματική Εικόνα Του Κυρίου πρέπει ίσως να δούμε την μορφή της Σινδόνης του Τορίνο.
Η Σινδόνη του Τορίνο φυλάσσεται από το 1578 στον καθεδρικό ναό του Τορίνο είναι σύμφωνα με πολλούς, το ύφασμα που τύλιξαν το Σώμα Του Ιησού και Το έβαλαν στον Τάφο.
Τέλος ο Ιησούς στην Βυζαντινή Τέχνη, στην Αγία Σοφία Κωνσταντινουπόλεως.
melissocosmos
Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like στην σελίδα του...
Η ταινία αυτή λέει ότι βασίστηκε σε αληθινά γεγονότα.
Πλοκή
Ο τετράχρονος Colton Burpo είναι γιος του Todd Burpo.
Ο Colton λέει ότι βίωσε τον Παράδεισο κατά τη διάρκεια μιας επείγουσας χειρουργικής επέμβασης μετά από οξεία σκωληκοειδίτιδα.
Περιγράφει στην δύσπιστη οικογένειά του ότι είχε δει τον χειρουργό να χειρουργεί τη σκωληκοειδίτιδα που είχε σπάσει, τη μητέρα του να καλεί τους ανθρώπους στην αίθουσα αναμονής να προσευχηθούν και τον πατέρα του σε ένα άλλο δωμάτιο να φωνάζει στον Θεό να μην αφήσει το παιδί του να πεθάνει.
Μιλάει επίσης για περιστατικά με ανθρώπους που ποτέ δεν γνώρισε και ισχυρίστηκε ότι στον Παράδεισο είδε και μίλησε με τον Ιησού .
Από την άλλη ένα κορίτσι η Akiane Kramarik ισχυρίζεται ότι σε μικρή ηλικία είδε σε όραμα τον Παράδεισο, τους Αγγέλους και τον ίδιο τον Ιησού Χριστό.
Το παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι ότι η μητέρα της που ήταν από την Λιθουανία τότε ΕΣΣΔ με τον Κομμουνισμό δήλωνε άθεη και ότι η Akiane δεν είχε σχέση με την Εκκλησία ώστε να επηρεαστεί.
Το κορίτσι από την ηλικία των 4 ετών είχε ταλέντο στην ζωγραφική, και όταν έγινε 8 ετών ζωγράφισε τον Ιησού έτσι όπως τον είχε δει στο όραμα της.
Το κορίτσι από την ηλικία των 4 ετών είχε ταλέντο στην ζωγραφική, και όταν έγινε 8 ετών ζωγράφισε τον Ιησού έτσι όπως τον είχε δει στο όραμα της.
Και τα δυο παιδιά είδαν τον Ιησού ως καστανόξανθο, με γαλαζοπράσινα μάτια, μούσι και μαλλιά ως τους ώμους περίπου.
Η εικόνα που ζωγράφισε η Akiane στην ηλικία των 8 ετών είναι η παρακάτω...
Πόσο πιθανό είναι όμως η μορφή που ζωγράφισε η Akiane να είναι ή να ομοιάζει με την πραγματική μορφή του Θεανθρώπου;
Σίγουρα αυτό δεν το ξέρουμε.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε όμως είναι να βρούμε σχετικές πληροφορίες και να τις συγκρίνουμε.
Είναι γνωστό ότι οι Ευαγγελιστές και οι Απόστολοι του Χριστού δεν άφησαν καμία γραπτή Περιγραφή Του Κυρίου.
Έχουμε μόνο μια Περιγραφή ενός κυβερνήτου Της Ιουδαίας του Πούλβιου Λέντουλου.
Πόσο πιθανό είναι όμως η μορφή που ζωγράφισε η Akiane να είναι ή να ομοιάζει με την πραγματική μορφή του Θεανθρώπου;
Σίγουρα αυτό δεν το ξέρουμε.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε όμως είναι να βρούμε σχετικές πληροφορίες και να τις συγκρίνουμε.
Είναι γνωστό ότι οι Ευαγγελιστές και οι Απόστολοι του Χριστού δεν άφησαν καμία γραπτή Περιγραφή Του Κυρίου.
Έχουμε μόνο μια Περιγραφή ενός κυβερνήτου Της Ιουδαίας του Πούλβιου Λέντουλου.
Αν και η γνησιότητα της αμφισβητείται την παραθέτουμε.
Γράφει λοιπόν...
"....Μεγαλειότατε Καίσαρα,
Άκουσα ότι επιθυμείς να μάθεις αυτά που σου γράφω για κάποιον άνθρωπο που είναι πολύ ενάρετος κι ονομάζεται Ιησούς Χριστός, τον οποίο ο Λαός θεωρούσε προφήτη, οι μαθητές Του όμως Τον θεωρούσαν Θεό κι έλεγαν ότι είναι Υιός του Θεού, Δημιουργός του ουρανού και της γης κι όλων κι ότι βρίσκεται παντού. Είναι αλήθεια Καίσαρα ότι ακούγονται κάθε μέρα θαυμάσια πράγματα για τον άνθρωπο αυτό.
Ανασταίνει νεκρούς και θεραπεύει αρρώστους, με μια Του λέξη.
Είναι άνδρας, μέτριου αναστήματος, όμορφος στην όψη και αρχοντικός,ιδιαίτερα το πρόσωπο Του, ώστε όσοι Τον κοιτούν, τους προκαλεί αγάπη και σεβασμό.
Τα μαλλιά Του είναι μέχρι τα αφτιά Του και πίσω φτάνουν μέχρι τους ώμους, καστανά και λαμπερά, διαχωρίζονται κατά το έθιμο των Ναζωραίων.
Το μέτωπο του είναι καθαρό και γαλήνιο, το πρόσωπο Του χωρίς σημάδια και ρυτίδες.
Η μύτη και τα χείλη Του είναι κανονικότατα.
Τα γένια Του είναι πυκνά, καστανά και μακριά, που χωρίζουν στη μέση.
Το βλέμμα Του είναι σοβαρό και προκαλεί σεβασμό, είναι δε δυνατό σαν ακτίνα του ήλιου.
Όταν είναι αυστηρός, κανείς δεν μπορεί να Τον ατενίσει κι όταν μαλώνει κάποιον, κλαίει…
Τα χέρια και τα μπράτσα Του είναι όμορφα.
Όταν συνομιλεί τους ικανοποιεί όλους, δεν εμφανίζεται συχνά, αλλά όταν αυτό συμβαίνει είναι μετριόφρων κι έχει το ωραιότερο παράστημα του κόσμου.
Είναι ωραίος, όπως κι η μητέρα Του, η οποία είναι η ωραιότερη γυναίκα από όσες ποτέ φάνηκαν στα μέρη αυτά...
Αν υποθέσουμε ότι η Περιγραφή είναι Γνήσια τότε έχουμε τα εξής Στοιχεία.
Ο Ιησούς ήταν Καστανός με περιποιημένο Μούσι και Μαλλιά που φτάνουν ως τους Ώμους.
Σύμφωνα με την Περιγραφή του Πούλβιου ο Ιησούς Έμοιαζε στην Μητέρα Του.
Ας συνεχίσουμε την έρευνα όμως.
Γράφει λοιπόν...
"....Μεγαλειότατε Καίσαρα,
Άκουσα ότι επιθυμείς να μάθεις αυτά που σου γράφω για κάποιον άνθρωπο που είναι πολύ ενάρετος κι ονομάζεται Ιησούς Χριστός, τον οποίο ο Λαός θεωρούσε προφήτη, οι μαθητές Του όμως Τον θεωρούσαν Θεό κι έλεγαν ότι είναι Υιός του Θεού, Δημιουργός του ουρανού και της γης κι όλων κι ότι βρίσκεται παντού. Είναι αλήθεια Καίσαρα ότι ακούγονται κάθε μέρα θαυμάσια πράγματα για τον άνθρωπο αυτό.
Ανασταίνει νεκρούς και θεραπεύει αρρώστους, με μια Του λέξη.
Είναι άνδρας, μέτριου αναστήματος, όμορφος στην όψη και αρχοντικός,ιδιαίτερα το πρόσωπο Του, ώστε όσοι Τον κοιτούν, τους προκαλεί αγάπη και σεβασμό.
Τα μαλλιά Του είναι μέχρι τα αφτιά Του και πίσω φτάνουν μέχρι τους ώμους, καστανά και λαμπερά, διαχωρίζονται κατά το έθιμο των Ναζωραίων.
Το μέτωπο του είναι καθαρό και γαλήνιο, το πρόσωπο Του χωρίς σημάδια και ρυτίδες.
Η μύτη και τα χείλη Του είναι κανονικότατα.
Τα γένια Του είναι πυκνά, καστανά και μακριά, που χωρίζουν στη μέση.
Το βλέμμα Του είναι σοβαρό και προκαλεί σεβασμό, είναι δε δυνατό σαν ακτίνα του ήλιου.
Όταν είναι αυστηρός, κανείς δεν μπορεί να Τον ατενίσει κι όταν μαλώνει κάποιον, κλαίει…
Τα χέρια και τα μπράτσα Του είναι όμορφα.
Όταν συνομιλεί τους ικανοποιεί όλους, δεν εμφανίζεται συχνά, αλλά όταν αυτό συμβαίνει είναι μετριόφρων κι έχει το ωραιότερο παράστημα του κόσμου.
Είναι ωραίος, όπως κι η μητέρα Του, η οποία είναι η ωραιότερη γυναίκα από όσες ποτέ φάνηκαν στα μέρη αυτά...
Αν υποθέσουμε ότι η Περιγραφή είναι Γνήσια τότε έχουμε τα εξής Στοιχεία.
Ο Ιησούς ήταν Καστανός με περιποιημένο Μούσι και Μαλλιά που φτάνουν ως τους Ώμους.
Σύμφωνα με την Περιγραφή του Πούλβιου ο Ιησούς Έμοιαζε στην Μητέρα Του.
Ας συνεχίσουμε την έρευνα όμως.
Θα δούμε μια Περιγραφή του Ιησού όπως την είδε σε όραμα ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος.
Σέ µιά στιγµή σάν νά χάθηκε ὁ τοῖχος τοῦ Κελλιοῦ µου (δίπλα στό κρεββάτι πρός τό ἐργαστήριο). Βλέπω τόν Χριστό µέσα στό φῶς, σέ ἀπόσταση ἕξι µέτρα περίπου. Τόν ἔβλεπα ἀπό τό πλάϊ. Τά µαλλιά του ἦταν ξανθά καί τά µάτια του γαλανά. Δέν µοῦ µίλησε. Κοίταξε λίγο δίπλα, ὄχι ἀκριβῶς ἐµένα. Δέν ἔβλεπα µέ τά σωµατικά µάτια. Αὐτά εἴτε ἀνοιχτά εἶναι εἴτε κλειστά,καµµιά διαφορά δέν ἔχει. Ἔβλεπαν τά µάτια τῆς ψυχῆς.
Η εικόνα του Ιησού όπως τον Περιέγραψε ο Άγιος Παΐσιος με την Βυζαντινή τεχνοτροπία είναι η παρακάτω.
Ο Ιησούς Εικονογραφημένος μετά την περιγραφή του Αγίου Παισίου |
Αν συνεχίσουμε την έρευνα για την Πραγματική Εικόνα Του Κυρίου πρέπει ίσως να δούμε την μορφή της Σινδόνης του Τορίνο.
Η Σινδόνη του Τορίνο φυλάσσεται από το 1578 στον καθεδρικό ναό του Τορίνο είναι σύμφωνα με πολλούς, το ύφασμα που τύλιξαν το Σώμα Του Ιησού και Το έβαλαν στον Τάφο.
Δεν είναι άσχετη με την Ορθοδοξία καθώς αυτή πιθανότατα εκλάπη από τους Λατίνους κατά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως το 1204.
Πιθανολογείται ότι μετά τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού (ή όταν η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε από τους Ρωμαίους το 70 μ.Χ.) μεταφέρθηκε στην Έδεσσα της Μικράς Ασίας (σημερινή Ούρφα της Τουρκίας). Είχε γίνει γνωστό ως Άγιο Μανδύλιο ή Εικόνα της Έδεσσας, γιατί ήταν διπλωμένο έτσι ώστε να φαίνεται, μόνο το πρόσωπο μέσα σε ανοιχτή θήκη. Οι Βυζαντινοί εισέβαλαν στην Έδεσσα το 944 μ.Χ. με σκοπό να αποκτήσουν το ύφασμα και να το πάρουν μαζί τους στην Κωνσταντινούπολη.
Η Δ' Σταυροφορία το 1204 λεηλάτησε την Βασιλεύουσα, και μέχρι τον 14ο αιώνα η Σινδόνη εξαφανίστηκε για να εμφανιστεί μετά στην Δύση ξανά όπως πολλά άλλα λάφυρα από την Άλωση.
Στην σινδόνη αποτυπώθηκε η μορφή ενός Άνδρα.
Ο Άνδρας φέρει πληγές στο κεφάλι ίσως από ακάνθινο στεφάνι, πληγές στα χέρια, στα πόδια, στην πλευρά, και σε όλο το σώμα πληγές που προήλθαν από φραγγέλωση, από μαστίγωμα δηλαδή.
Ερευνητές προσπάθησαν με βάση αυτό το αρνητικό σχέδιο που αποτυπώθηκε στην Σινδόνη να αναπαράγουν πως ήταν το πρόσωπο του Άνδρα.
Το αποτέλεσμα ήταν το παρακάτω.
Πρέπει να τονιστεί όμως ότι το χρώμα των μαλλιών δεν αποτυπώνεται στην Σίνδονη, οπότε οι ερευνητές έδωσαν το χρώμα που ήταν συνηθέστερο στην περιοχή στα Χρόνια Του Ιησού.
Το σώμα και τα μαλλιά αλείφτηκαν με έλαια και μύρα από τον Νικόδημο και τον Ιωσήφ της Αριμαθαίας σύμφωνα με τις συνήθειες των Ιουδαίων κατά την ταφή.
Δεν ξέρω κατά πόσο βρίσκετε ομοιότητες στις τρεις Περιγραφές του Ιησού, αν και η προσωπική μου γνώμη είναι πως τις βλέπω αρκετά κοντινές.
Ο Κύριος ασφαλώς μπορεί να παρουσιαστεί σε έναν Άγιο, όπως μπορεί να παρουσιαστεί και σε ένα παιδί σε μικρή ηλικία που ακόμα είναι αναμάρτητο.
Η Σινδόνη του Τορίνο |
Στην σινδόνη αποτυπώθηκε η μορφή ενός Άνδρα.
Ο Άνδρας φέρει πληγές στο κεφάλι ίσως από ακάνθινο στεφάνι, πληγές στα χέρια, στα πόδια, στην πλευρά, και σε όλο το σώμα πληγές που προήλθαν από φραγγέλωση, από μαστίγωμα δηλαδή.
Ερευνητές προσπάθησαν με βάση αυτό το αρνητικό σχέδιο που αποτυπώθηκε στην Σινδόνη να αναπαράγουν πως ήταν το πρόσωπο του Άνδρα.
Το αποτέλεσμα ήταν το παρακάτω.
Το πρόσωπο της Σινδόνης του Τορίνο σύμφωνα με το history channel |
Πρέπει να τονιστεί όμως ότι το χρώμα των μαλλιών δεν αποτυπώνεται στην Σίνδονη, οπότε οι ερευνητές έδωσαν το χρώμα που ήταν συνηθέστερο στην περιοχή στα Χρόνια Του Ιησού.
Το σώμα και τα μαλλιά αλείφτηκαν με έλαια και μύρα από τον Νικόδημο και τον Ιωσήφ της Αριμαθαίας σύμφωνα με τις συνήθειες των Ιουδαίων κατά την ταφή.
Δεν ξέρω κατά πόσο βρίσκετε ομοιότητες στις τρεις Περιγραφές του Ιησού, αν και η προσωπική μου γνώμη είναι πως τις βλέπω αρκετά κοντινές.
Ο Κύριος ασφαλώς μπορεί να παρουσιαστεί σε έναν Άγιο, όπως μπορεί να παρουσιαστεί και σε ένα παιδί σε μικρή ηλικία που ακόμα είναι αναμάρτητο.
Το αγοράκι ο Colton Burpo που ισχυρίστηκε ότι στον Παράδεισο είδε τον Χριστό, τον αναγνώρισε στους πίνακες της Αkiane εξ ου και το σημερινό άρθρο.
Τέλος ο Ιησούς στην Βυζαντινή Τέχνη, στην Αγία Σοφία Κωνσταντινουπόλεως.
melissocosmos
Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like στην σελίδα του...