Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Το βιαστικό μου μελίσσι συνέχεια…


Στις 15 Ιανουαρίου σας έγραψα για το βιαστικό μου μελίσσι νούμερο 61.
Σας είπα τότε ότι έκανε αντικατάσταση μέσα στον Ιανουάριο την μόλις 4 μηνών βασίλισσα του.
Το να βλέπει κάποιος ένα μελίσσι να κάνει αντικατάσταση τον Ιανουάριο δεν είναι κι ότι καλύτερο, αφού οι πιθανότητες να πετύχει είναι ελάχιστες…

Δεν είναι τόσο δύσκολο να βγει νέα βασίλισσα, είναι πολύ δύσκολο όμως αυτή η βασίλισσα να γονιμοποιηθεί.

Ο λόγος;
Ο λόγος είναι απλός, για να βγει μια βασίλισσα να γονιμοποιηθεί πρέπει να βρει μια ηλιόλουστη ημέρα που η θερμοκρασία να είναι πάνω από 17 βαθμούς.
Πρέπει επίσης να υπάρχουν και αρκετοί κηφήνες για να γίνει η γονιμοποίηση.

Όπως σας ξαναέχω γράψει το 70% των κηφήνων είναι στείροι, και άρα χρειάζονται αρκετοί προκειμένου να ζευγαρώσει η βασίλισσα με 6-7 κηφήνες που απαιτεί μια σωστή γονιμοποίηση.
Όλα αυτά μαζί είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν τον Ιανουάριο όμως.
Δείτε τι έγραψα τότε για το μελισσάκι αυτό…
Εντόπισα λοιπόν το μελισσάκι αυτό στις 15 Ιανουαρίου να έχει προχωρήσει σε αντικατάσταση, και να έχει βγάλει νέα μάνα μάλιστα.
Κράτησα σημειώσεις και είπα να το ανοίξω ξανά στις 1 Φεβρουαρίου να δω τι έγινε, αν γεννάει η βασίλισσα η όχι.
Για την ιστορία να πω ότι είχα κάποιους κηφήνες στο μελισσοκομείο μου από ένα αρρενοτόκο μελίσσι που προέκυψε τον Δεκέμβριο.
Το Δεκέμβριο του 2009 είχα μια ακόμα ανάλογη περίπτωση, είχα αντικατάσταση μελισσιού, η νέα βασίλισσα δεν γονιμοποιήθηκε κι έγινε αρρενοτόκος.
Στις 5 Φεβρουαρίου 2010 του έδωσα γόνο τότε και σκότωσα την αρρενοτόκο βασίλισσα.

Τέλος Φεβρουαρίου 2010 πήγα να δω αν γέννησε η νέα βασίλισσα και δεν είχε γεννήσει.
Τότε την έπιασα και την πέταξα έξω από την κυψέλη, και μερικές μέρες αργότερα πήγα να πάρω το μελίσσι να το τινάξω προκειμένου ο πληθυσμός του να μπει σε διπλανές κυψέλες και να μην χαθεί εντελώς.
Τότε στις 3 Μαρτίου του 2010 είδα ότι η βασίλισσα που είχα πετάξει έξω από την κυψέλη είχε επιστρέψει στην κυψέλη της και μάλιστα είχε αρχίσει να γεννάει και πολύ ωραία.
Το μελισσάκι αυτό εξελίχθηκε πολύ καλά κι έδωσε και παραγωγή στον Έλατο.
Τι μπορεί να είχε γίνει;
Είναι πολύ πιθανό καθώς πέταξα την βασίλισσα έξω από την κυψέλη να ζευγάρωσε και επέστρεψε γονιμοποιημένη.
Ίσως, ναι, ίσως κι όχι όμως, μπορεί να ζευγάρωσε κι από μόνη της κάποια μέρα ποιος ξέρει…
Αναρωτιόμουν αυτές τις ημέρες αν μπορεί να συμβεί και φέτος το ίδιο στο μελισσάκι νούμερο 61.


Φέτος τα πράγματα είναι σαφώς πιο δύσκολα όμως, μιας και πρόκειται για 20 ημέρες νωρίτερα από πέρυσι.
Πήγα λοιπόν στις 1 Φεβρουαρίου κι έλεγξα το μελισσάκι για γέννα, μα τίποτα.

Πήγα ξανά στις 3 Φεβρουαρίου 18 δηλαδή ημέρες αφότου το εντόπισα ότι είχε κάνει αντικατάσταση και πάλι όμως δεν είχε γεννήσει η βασίλισσα.

Ωστόσο στο μελίσσι αυτό είχαν έρθει πολλοί κηφήνες, σκέφτηκα ότι ίσως κατάλαβαν ότι έχει παρθένα βασίλισσα και ήρθαν για να βγουν μαζί της κατά το γαμήλιο ταξίδι της.

Θα έκανε όμως η βασίλισσα γαμήλιο ταξίδι;

Η μήπως ήταν πολύ κρύος ο καιρός για τέτοιου είδους συνευρέσεις;
Το κάνει κρύο καιρός για δυο που λέει ο λαός μπορεί να ακούγεται κάπως ιδανικό για την περίσταση αλλά μάλλον δεν έχει και πολλές πιθανότητες στις μέλισσες…
Με όλα αυτά στο μυαλό μου πιάνω την βασίλισσα που την εντόπισα πάνω σε ένα πλαίσιο και πάλι όπως έκανα έναν χρόνο πριν και την πετάω με δύναμη έξω από την κυψέλη.

Καθώς την πέταξα γούρλωσα φυσικά και τα μάτια μου να δω κατά που θα πάει, μιας και με τις βασίλισσες έχω μια σχέση πολύ ειδική και δεν μου αρέσει να τις πειράζω.

Όμως δεν γινόταν και διαφορετικά…

Με το πέταγμα που της έκανα η νεαρή μεγαλειοτάτη έφερε μια στροφή καμιά δεκαπενταριά μέτρα μακριά από την κυψέλη της και ήρθε και προσγειώθηκε στη σανίδα πτήσεως και μπήκε κανονικά και άνετη από το πορτάκι στην κυψέλη της.
Όταν το είδα αυτό αναπτερώθηκε το ηθικό μου.
Σκέφτηκα ότι αφού η βασίλισσα έφυγε από μένα πάνω από το πλαίσιο που είχα στα χέρια μου, έπρεπε να επιστρέψει στην κυψέλη της από πάνω καθώς δεν είχα βάλει ακόμα το καπάκι.

Αφού αυτή όμως επέστρεψε από το πορτάκι κανονικά θα πει ότι γνώριζε το δρομολόγιο αυτό από άλλη φορά, κι αφού το γνώριζε θα πει ότι το ξαναέκανε πιθανότατα αν βγήκε κάποια μέρα για να ζευγαρώσει…

Με όλα αυτά στο μυαλό μου έκλεισα την κυψέλη κι έφυγα.

Άνοιγα την κυψέλη κάθε δεύτερη ημέρα από περιέργεια να δω αν γέννησε η βασίλισσα, μα αυτή η αφιλότιμη τίποτα και οι ημέρες περνούσαν.
Τελικά έδωσε ο Θεός και είδα γέννα στις 12 Φεβρουαρίου.


Δηλαδή 28 ολόκληρες ημέρες από την στιγμή που διαπίστωσα ότι το μελίσσι έβγαλε νέα βασίλισσα.
Φυσικά εγώ είχα ήδη φροντίσει από μέρες να του δώσω ένα πλαίσιο με μπόλικο γόνο από άλλο μελίσσι για να μην χάνει έδαφος σε σχέση με τα υπόλοιπα, αλλά όπως και να το κάνουμε οι μέρες είναι πολλές.

Τώρα η αγωνία μου περιορίζεται στο αν η βασίλισσα αυτή γεννάει κανονικά, ή μήπως είναι αρρενοτόκος???

Εκ πρώτης όψεως η γέννα φαίνεται φυσιολογική, αλλά σίγουρος θα είμαι μόνο όταν σφραγίσουν τον γόνο.

Θα πρέπει να έχω τα μάτια μου ανοιχτά ωστόσο σε περίπτωση που η βασίλισσα είναι αρρενοτόκος θα πρέπει να την σκοτώσω και να δώσω στο μελίσσι ένα βασιλοκελί από αυτά που υπάρχουν στο μελίσσι νούμερο 1, αυτό πρέπει να γίνει έως ότου αυτά να εκκολαφτούν περίπου μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου.

Όλα αυτά ίσως σας μοιάζουν ανούσια, και ίσως απορείτε γιατί τα γράφω.

Έχω να πω ότι αυτά είναι μέρος της ζωής του μελισσοκόμου.
Εμένα κάτι τέτοια με παθιάζουν ακόμα περισσότερο και μου δίνουν ενδιαφέρον και περιέργεια μεγάλη.
Τόσο πολύ που δεν μπορώ να ησυχάσω αν δεν πάω έστω για λίγο στα μελισσάκια μου κάθε μέρα.
Η σχέση μελισσοκόμου και μελισσιών δεν μπορεί να είναι απλός στεγνή, επαγγελματική.

Πρέπει να είναι σχέση πάθους για να μην πω κι ερώτα.

Εγώ ναι, δηλώνω ερωτευμένος από την δουλειά αυτή, κι ευχαριστώ το Θεό που με αξίωσε να ασχοληθώ με το ευλογημένο αυτό πλασματάκι.
ΤΗΝ ΜΕΛΙΣΣΑ




MELISSOCOSMOS ελάτε να γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο των μελισσών