Σελίδες

Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017

Παραπλάνηση; Παραπληροφόρηση; Παρανόηση;: Του Δάσκαλου Μελισσοκομίας Γιώργου Κοτζιά


Πάνε μερικές ημέρες που με πήρε ο φίλος μου ο Νίκος, για να μου παραπονεθεί, ότι οι μέλισσες του δεν πήγαν καθόλου καλά.
Η αλήθεια είναι πως με εξαίρεση τον θύμο, το πεύκο δεν απέδωσε αυτά που όφειλε να αποδώσει, αλλά το παράπονό του ήταν ακόμα μεγαλύτερο. Οι μέλισσες του βρισκόταν στα όρια του αφανισμού και ήδη θρηνούσε ένα μεγάλο αριθμό σμηνών.
- Και πώς τα κατάφερες και έφτασες σε αυτό το σημείο τις μέλισσες σου;
- Τί να σου πω βρέ Γιώργο, Ακολούθησα τίς οδηγίες ενός κατά τα άλλα λαλίστατου σε πολλά μελισσοκομικά μπλοκ που φιγουράρει ως Δάσκαλος και δίνει οδηγίες.

Και το χειρότερο βρωμούν από ασθένειες. Παρά του ότι έκανα θεραπεία σύμφωνα με τις οδηγίες του.
- Άκου Νίκο σου το είπα και τις προάλλες. Θα αγόραζες ποτέ κρέας από ένα πλανόδιο καροτσάκι για να το ταΐσεις στην οικογένειά σου;
- Όχι.
- Θα αγόραζες φάρμακα από κάποιο πλανόδιο Φαρμακοποιό, για να δώσεις στα παιδιά σου; Φυσικά όχι. Θα εμπιστευόσουν κάποιον τυχαίο να δει το άρρωστο παιδί σου, απλώς και μόνο επειδή λέει ότι είναι Ιατρός;
- Βέβαια όχι.
- Ε! Τότε πως εμπιστεύεσαι τον κάθε ένα που σού δίνει πληροφορίες για κάτι ευαίσθητο όπως είναι τα μελίσσια σου, χωρίς να εξετάσεις αν αυτός είναι γνώστης μελισσοκομίας, και αν αυτό που λέει έχει επιστημονική στήριξη, η βασίζετε σε καθιερωμένους μελισσοκομικούς χειρισμούς.
Βέβαια καθώς τον είδα απογοητευμένο, του εξήγησα ότι τρία πράγματα συμβαίνουν, σε όλους αυτούς που πιστεύουν ότι αφού έκαναν 2-3 μελισσοσμήνη, τώρα πλέον γνωρίζουν τα πάντα και μπορούν να συμβουλεύουν, να πληροφορούν, η ακόμα να λοιδορούν και να ειρωνεύονται τούς πάντες και τα πάντα.
1ον) Είναι αυτοί που γράφουν μεν κάτι σωστό και χρήσιμο, αλλά εσύ το λαμβάνεις και το εφαρμόζεις εσφαλμένα, οπότε υπάρχει παρανόηση.
2ον) Αυτοί που γράφουν κάτι που διάβασαν από κάπου είναι εσφαλμένο, και το μεταδίδουν νομίζοντας ότι είναι σωστό, χωρίς να το δοκιμάσουν, οπότε υπάρχει παραπλάνηση.
3ον) Αυτοί που γράφουν εσφαλμένα και γνωρίζουν ότι είναι λάθος, έτσι για να σε κάνουν σεϊρι όπως λέμε εμείς στην Κρήτη, ( σεϊρι = κοροϊδεύω, εμπαίζω ) και να αυτοϊκανοποιούνται με το πάθημά σου, οπότε σημαίνει εσκεμμένη παραπληροφόρηση.
Και για να τον χαλαρώσω λιγάκι, του είπα και μια περιπέτειά μου που είχε να κάνει με την παρανόηση, η την παραπληροφόρηση που κατέληξε σε παραπλάνηση.
Το 1970 πήγαινα 1η Δημοτικού, και όταν δεν είχα σχολείο χαρά μου ήταν να στρώνομαι στο ραδιόφωνο και να ακούω την παιδική εκπομπή της Θείας Λένας. Μάλιστα για όσους έζησαν και θυμούνται την εκπομπή αυτή, θα θυμούνται και το τραγουδάκι έναρξης, που έλεγε: << Καλημέρα σας παιδιά, τρα λα λα τρα λα λα Σηκωθείτε με χαρά, τρα λα λα κτλ κτλ. >>
Μεταξύ αυτών που τραγουδούσαν οι παιδικές φωνές σε κάποια εκπομπή, ήταν και το τραγουδάκι, που το ρεφρέν του έλεγε: << Μέλι που τρελαίνονται όλα τα παιδάκια Και το τρων και γλείφονται, σαν μικρά Γατάκια. >>
Δεν μπορώ να καταλάβω, πώς καρφώθηκε η Ιδέα στο παιδικό μυαλό μου, ότι τα γατάκια τρώνε το μέλι, και μάλιστα γλείφονται από νοστιμάδα.
Γι’ αυτό ένα πρωί που έτρωγα το καθιερωμένο Βιτάμ με μέλι, είπα στην μητέρα μου, να δώσουμε λίγο και στην γάτα μας την Λουλού. Έτσι με όλη την γλυκύτητα που την διέκρινε, μου είπε ότι οι γατούλες δεν τρώνε το μέλι. Φαίνεται όμως πως εγώ δεν το κατάλαβα, η μάλλον δεν ήθελα να το καταλάβω, γιατί το τραγουδάκι, <<το τρων και γλείφονται>> συνέχεια γυρόφερνε στο μυαλό μου.
Έτσι μια μέρα, πήρα τον βάζο με το μέλι, φώναξα και τον συνομήλικο φίλο μου τον Αρίστο και βαλθήκαμε να ταΐσουμε τα γατιά της γειτονιάς με μέλι. Πρώτο θύμα η γάτα μας η Λουλού, η οποία στην πρώτη πίεση μας έδειξε τα νύχια της και την αφήσαμε να φύγει, χαρίζοντας μας μερικές ελαφριές τσαγκρουνιές στα χέρια. Μεγάλη θα είναι σκεφτήκαμε. Εξάλλου το τραγουδάκι μιλούσε για γατάκια. Έτσι ανεμαζέψαμε όλα τα μικρά γατιά της γειτονιάς μιας και ήταν μπόλικα.
Όμως οι προσπάθειές μας παρέμειναν άκαρπες αφού τα γατιά δεν έτρωγαν το μέλι, και το μόνο που καταφέρναμε να κάνουμε ήταν να βουτάμε τα δάχτυλά μας στον βάζο να κολλήσουν τα χέρια μας, να πιάνει ο ένας το γατί να το δίνει στον άλλο, και να μαζευτεί η μισή γειτονιά από τα σκουξίματα των γατιών που τελικά τα ελευθέρωσαν από την χαρτόκουτα που τα είχαμε εγκλωβίσει.
Με πήρε λοιπόν η μάνα μου και με πήγε κατ’ ευθεία στο μπάνιο μελωμένο από την κορυφή ως τα νύχια και με ένα σωρό γατότριχες στα χέρια μου. Βέβαια την γλύτωσα μόνο με επίπληξη, αφού και μπόλικο μέλι υπήρχε στο σπίτι, και τα γατιά ήταν μια χαρά στην υγεία τους, με εξαίρεση το αναγκαστικό περμανάντ που απέκτησε η τρίχα τους από το κολλημένο μέλι.
Και αυτό είναι ένα αθώο δείγμα για το τι μπορεί να πάθει κάποιος που παρανοεί η παραπλανάτε, γιατί στην πραγματικότητα σε ότι αφορά ζητήματα μελισσοκομικής τακτικής τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα.
Εύκολα μπορείς να διαπιστώσεις συμβουλές και άρθρα, που δεν βασίζονται σε καμιά μελισσοκομική τακτική, που δεν έχουν καμιά λογική η Επιστημονική στήριξη, και όμως δίπλα από το αληθινό η ψεύτικο όνομα τους γράφει Δάσκαλος μελισσοκομίας.
Άτομα που κομπορρημονούν δίπλα σε φωτογραφίες και βίντεο που δείχνουν κυψέλες να βουτιούνται στα πετρέλαια, λες και αν επρόκειτο να βάψουν ένα δωμάτιο τού παιδιού τους θα το περνούσαν πρώτα ένα χέρι πετρέλαιο έτσι γιατί πιθανόν δεν γνωρίζουν αν είναι υγιεινό η όχι. Άλλοι που συμβουλεύουν και άλλους να γεμίσουν το δάσος και τα βουνά με λάστιχα αυτοκινήτων, απλώς γιατί είναι πιο εύκολο χωρίς να διαβάσουν κάποιο άρθρο για την μόλυνση που επιφέρουν στο φυσικό περιβάλλον. Και όμως δίπλα στο βίντεο αναφέρετε σαν Δάσκαλος.
Παντογνώστες που φωτογραφίζουν σκευάσματα και μπουκαλάκια φαρμάκων μη εγκεκριμένα, και μη μελισσοκομικά και δίνουν συνταγές και γράφουν δημόσια πόσο ΤΤ έβαλαν, και δίνουν το δικαίωμα σε κάθε Τουρκόγυφτο, και κάθε Γυφτορουμάνο, και κάθε Αλβανοκινέζο, να τα μοστράρει στο διαδίκτυο και να λέει: Κοιτάξτε!! Τι χρησιμοποιούν οι Έλληνες. Όμως αυτοί που τα συστήνουν σε άλλους φιγουράρουν ως Δάσκαλοι.
Είναι και η μερίδα των άλλων που ενώ διαλέγονται ως Δάσκαλοι φωτογραφίζονται χαμογελώντας με σμήνη από κυψέλες που σμηνούργισαν, και διαγωνίζονται για το ποιανού οι κυψέλες έχουν σμηνουργίσει περισσότερο, η ποιανού οι μέλισσες έχτισαν κηρήθρες εκτός πλαισίων, αδιαφορώντας για την χαμένη δουλειά των μελισσών τους λες και αυτή είναι η ορθή μελισσοκομική τακτική.
Ακόμα άλλοι που διαφημίζουν κάθε λογής εμπορικό προϊόν, όπως κουβερτάκια και παπλωματάκια ή ακόμα κυψελάκια που δεν είναι από εξιλασμένη πολυστερίνη, (απλώς φελιζόλ) αλλά τύπου φελιζόλ, καμωμένα με υλικά που εμπεριέχουν Φρέον βλαβερό για ανθρώπους και μέλισσες, και όμως δίπλα τους γράφει την λέξη Δάσκαλος χωρίς ποτέ να διαβάσουν ένα σχετικό άρθρο.
Άλλοι που βρίζουν τον κάθε ένα είτε καλός είτε κακός χωρίς να σεβαστούν την δική του άποψη είτε σωστή είτε λάθος, για να εξυπηρετήσουν τί; Και όμως η δημόσια βρισιά, η φασιστική νοοτροπία να πιστεύεις αυτό που εγώ θέλω, το νταϊλίκι να κάνω την μελισσοκομία στα δικά μου μέτρα, φέρει υπογραφή ατόμων που αυτοπαρουσιάζονται ως Δάσκαλοι.
Και όμως υπάρχει λύση αρκεί να βάλομε το μυαλό μας να δουλέψει και να σταματήσουμε την παραπλάνηση ,την παραπληροφόρηση, και την εσκεμμένη παρανόηση.
Βλέπετε θα μπορούσαμε σαν Δάσκαλοι, που θέλουμε την σωστή εκπαίδευση και πληροφόρηση των μαθητών μας, να τα βάλουμε με τούς κατασκευαστές των κυψελών, που μας σερβίρουν ότι θέλουν σε μέγεθος και ποιότητα. Όμως δεν είδα κανένα από αυτούς που υπερκόπτονται για την μελισσοκομία και το καλό της να βγάλει άχνα.
Να τα βάλουμε με τούς εμπόρους που αγοράζουν τα μοναδικά παγκοσμίως μέλια όπως τού πεύκου και της βελανιδιάς σε εξευτελιστική τιμή. Και να στρέψουμε την προσοχή μας και να μιμηθούμε αυτούς που τα υποδεέστερα μέλια τους τα έκαναν Παγκοσμίως γνωστά (βλέπε Μανούκα).
Να καταπιαστούμε με τούς εισαγωγείς που φέρνουν ότι θέλουν όπως θέλουν και όποτε θέλουν και συσκευάζουν παραπλανώντας τους καταναλωτές με ξένα, άχρηστα μέλια για Ελληνικά εις βάρος τής δικής μας παραγωγής.
Να αντιταχθούμε στους εμπόρους που μας λανσάρουν ότι θέλουν στην τιμή που θέλουν, με πρώτα και κυριότερα τα μελισσοκομικά φάρμακα που πωλούνται με πολύ υψηλότερη τιμή από άλλα Ευρωπαϊκά κράτη.
Να τα ψάλομε στην πολιτεία που δεν κάνει τίποτα γιατί δεν ξέρει τίποτα και να τούς δώσουμε μελισσοκόμους για συμβούλους πάνω στα θέματα μελισσοκομίας και όχι τα λαμόγια που τους συμβουλεύουν εσφαλμένα για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των συντεχνιών.
Έχομε τόσα πολλά να κάνουμε παρά να τα βάζουμε μεταξύ μας. Και αν πετύχουμε έστω και ένα από αυτά τότε θα μπορούμε να λέμε Δάσκαλοι.


Στηρίξτε τον Melissocosmo κάνοντας like στην σελίδα του...