Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Ασφάλαχτος <Σφέλαχτο>



Απρίλιο στις θερμότερες περιοχές και Μάιο βορειότερα ανθίζει ένα φυτό στη χώρα μας ιδιαίτερα χρήσιμο για την ανάπτυξη των μελισσιών μας και αυτό.

Πρόκειται για τον Ασφάλαχτο, ή αλλιώς σφέλαχτο όπως το λέμε στο χωριό μου.

Τον σφέλαχτο τον επισκέπτονται οι μελισσούλες και παίρνουν και μέλι και γύρη.

Ο Σφέλαχτος είναι σε πολύ μεγάλες εκτάσεις που όταν κιτρινίζουν με τα άνθη τους χαίρεσαι να τα βλέπεις, ειδικά αν είσαι μελισσοκόμος, υπάρχουν και μεμονωμένα όμως…

Είναι θάμνος μεσαίου μεγέθους και έχει πολλά αγκάθια μεγάλα και πολύ αιχμηρά.

Από τις παρατηρήσεις που του έχω κάνει στην περιοχή μου έχω να πω το εξής με επιφύλαξη όμως γιατί δεν ξέρω τι ισχύει σε άλλες περιοχές.

Παρατήρησα λοιπόν ότι αρχικά το επισκέπτονται κάποιες μέλισσες, όχι πολλές όμως.
Αλλά όταν ανοίξουν άλλες ανθοφορίες τον παρατάνε εντελώς.

Όπως θα δείτε και ποιο κάτω υπάρχουν τεράστιες περιοχές με ασφάλαχτους που όμως δεν πηγαίνουν οι μέλισσες, ή τουλάχιστον πάνε λίγες μέλισσες στην αρχή και μετά δεν ξαναπάνε.

Οι μελισσοκόμοι και οι μελισσοκομική βιβλιογραφία όμως το περιγράφουν ως ένα σημαντικό μελισσοκομικό φυτό, οπότε σας το παρουσιάζουμε να το μάθετε.

Μάλιστα έχει πολύ μεγάλη διάρκεια ανθοφορίας.

Δείτε τις φωτογραφίες πιο κάτω…

Εδώ βλέπετε μια ολόκληρη πλαγιά ενός βουνού κοντά στον Αχελώο που είναι κιτρινισμένη από Ασφάλαχτους.


Κι εδώ μια ακόμα φωτογραφία, διακρίνεται το χωριουδάκι Στρογγυλοβούνι ενώ στο βάθος το βουνό του Αστακού.


Οι μελισσούλες που επισκέπτονται τον Ασφάλαχτο παίρνουν νέκταρ και γύρη.
Η γύρη έχει πορτοκαλί χρώμα, όπως βλέπετε.


Θα έλεγα όμως χωρίς να γνωρίζω τον λόγο ότι οι μέλισσες δεν πρέπει να τον πολυγουστάρουν αφού σε όλα αυτά τα άνθη σπάνια βλέπεις μέλισσα.


Ενδεχομένως αν δεν είχαν πολλές επιλογές με ανθοφορίες να τον επισκέπτονταν περισσότερο.
Ολόκληρα βουνά κατακίτρινα από ανθισμένους ασφάλαχτους υπάρχουν στα μέρη μου.
Θα επακολουθήσουν και άλλες αναρτήσεις με ανθοφορίες συνάδελφοι.
Θα σας λέω την άποψη μου γι αυτές, χωρίς ωστόσο να είμαι ειδικός.
Απλός λέω αυτά που παρατηρώ και αφορούν μέλισσες που επισκέπτονται τα άνθη αυτά…







MELISSOCOSMOS ελάτε να γνωρίσουμε τον μαγικό κόσμο των μελισσών